تاکید امام جمعه ارومیه بر ضرورت وجود مساجد در تمامی نقاط این شهرستان

امام جمعه ارومیه با تاکید بر ضرورت وجود مساجد در تمامی نقاط این شهرستان گفت: برخی از مناطق شهر ارومیه فاقد مسجد است بنابراین شورای شهر و شهردار موظف هستند که محل توحید و عبادت را در هر منطقه‌ای بنا کنند و توجه نکردن به این مهم سبب گرفتاری همگان به عقوبت الهی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: مساجد باید محور حرکت فرهنگی باشند چراکه خانه‌های خدا نماد دین داری شهروندان به شمار می روند.

وی افزود: وجود مساجد در تمامی نقاط شهرستان ارومیه ضروری است ولی برخی از مناطق شهر ارومیه فاقد مسجد است بنابراین شورای شهر و شهردار موظف هستند که محل توحید و عبادت را در هر منطقه‌ای بنا کنند و توجه نکردن به این مهم سبب گرفتاری همگان به عقوبت الهی می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی هستند و باید روز به روز بر حضور مردم در این اماکن افزوده شود تا مساجد از حمایت هیچ فرد یا شخصی محروم نشود بنابراین حفظ حرمت مساجد وظیفه‌ای برای همگان است.

قریشی تصریح کرد: در روزهای مهم کشورمان به سر می‌بریم و وزرای پیشنهاد شده به مجلس بزودی مورد تأیید قرار می‌گیرند و یا با آنان مخالفت می‌شود از این رو منتخبین مردم باید بدانند که انتخاب وزیر باید بر اساس تدین و کارآمدی باشد که سبب گام گذاشتن فرد در راه الهی و در نهایت تعالی فرد و جامعه می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشورمان در سال 69 یادآور شد: اسرا راه انبیاء و سیره آنان را دنبال می‌کردند و امروز نیز این موضوع جریان دارد چرا که این افراد شکنجه‌های بسیار سختی را در زندان‌های رژیم منحوس بعثی عراق متحمل شدند.

وی تاکید کرد: هر فردی در راه الهی گام بگذارد و در این راه صبر و استقامت به خرج دهد مورد حمایت پروردگار است و آزادگان میهن عزیزمان نیز در این زمره قرار دارند که برایمان افتخار آفرینی کردند و بر ما وظیفه است به‌عنوان یک ذخیره ملی به این انسان‌های ارزشمند بنگریم و از برکات وجود آنان استفاده کنیم.

901

کد خبر: 827583

وب گردی

وب گردی