3 کشته و 27 زخمی در انفجار نارنجک در بروندی

منابع بیمارستانی و پلیس بروندی روز جمعه اعلام کردند که انفجار نارنجک در پایتخت این کشور منجر به کشته شدن دست کم سه نفر و زخمی شدن 27 تن شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز ، سخنگوی پلیس بروندی اعلام کرد که یک نفر در محل انفجار نارنجک در دم جان باخت و 29 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.
منابع بیمارستانی اعلام کردند دو نفر از زخمی ها در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان سپردند.
بروندی از سال 2015 زمانی که رئیس جمهوری این کشور تصمیم گرفت برای سومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، دستخوش ناآرامی و خشونت شده است.
مخالفان رئیس جمهوری بروندی در آن زمان گفتند که نامزدی وی، ناقض قانون اساسی و توافق صلحی است که در سال 2005 به جنگ داخلی در این کشور پایان داد.
گروه مخالف دولت بروندی انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرد، اما در نهایت رئیس جمهوری کنونی پیروز انتخابات شد؛ در نتیجه موجی از ناآرامی به راه افتاد، به طوری که بنا بر اعلام دیوان بین المللی کیفری، درگیری ها در بروندی حدود 450 کشته و صدها هزار بی خانمان برجای گذاشته است.
بروندی کشوری محصور در خشکی در منطقه شرق آفریقاست که با رواندا در شمال، تانزانیا در شرق و جنوب و جمهوری دمکراتیک کنگو در غرب مرز مشترک دارد. بروندی همچنین بخشی از آفریقای مرکزی به شمار می رود و پایتخت این کشور، شهر بوجومبورا است.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 827604

وب گردی

وب گردی