نظامیان عربستان خود را به «عدن» رساندند

مسئولان امنیتی وابسته به دولت مستعفی از حضور نظامیان سعودی در «عدن»، استان ساحلی واقع در جنوب یمن به واسطه تشدید اختلافات میان " عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و امارات خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «دیلی صباح» مسئولان امنیتی وابسته به دولت مستعفی ، از استقرار و اجتماع نیروهای نظامی عربستان در بندر و فرودگاه عدن، استان ساحلی یمن به دلیل بالا گرفتن تنش ها میان عبد ربه منصور هادی و امارات متحده عربی خبر دادند.

نیروهای وابسته به منصور هادی اعلام کردند: روز جمعه عربستان نظامیان خود را در مراکز حساس عدن مستقر ساخت. آل سعود نخستین بار در سال 1394 برای حمایت از دولت مستعفی و فراری یمن ، نظامیان خود را به استان عدن گسیل کرد.

منصور هادی پس از فرار از «صنعا» پایتخت یمن با حمایت عربستان به عدن متواری شده و در آنجا دولتی موازی دولت صنعا تشکیل داد که به دلیل تهدیدات متعدد از مرکز حضور خود متواری شده و به عربستان گریخت.

میان عربستان و امارات به عنوان اعضای اصلی ائتلاف علیه مردم یمن ، اختلافات متعدد و مختلفی وجود دارد که حضور منصور هادی در سپهر سیاسی یمن یکی از آن ها است. امارات درصدد به قدرت رساندن «خالد بحاح» نخست وزیر مستعفی و فرد نزدیک به خود است. این در حالی است که ریاض همچنان به حمایت سیاسی و نظامی خود از منصور هادی ادامه می دهد.

از طرفی امارات به دنبال تجزیه جنوب یمن است در صورتی که عربستان انفصال جنوب یمن در شرایط کنونی را به زیان خود ارزیابی می کند.

کد خبر: 827732

وب گردی

وب گردی