مجلس شورای اسلامی و شورای عالی  انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را تایید می کنند/ وزارت علوم تشویش ایجاد نکند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد مانند گذشته تنها نیست و بر اعتبار رشته های خود و همینطور قانون سال 67 تاکید دارد و در این خصوص خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی با او هم صدا هستند.

دکتر علیرضا منادی سپیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بیانیه اخیر وزارت علوم اظهار کرد: جریان و اتفاقی که اخیرا با انتشار بیانیه وزارت علوم پیش آمد در واقع اختلافی بین وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی توضیح داد: هیات مجلس شورای اسلامی نامه ای را از طریق معاونت قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت و در آن تاکید کرد بر اساس قانون سال 89 " قانون تدوین و تنقیح مقررات کشور" این معاونت می تواند بگوید چه قوانینی معتبر یا نامعتبر است.

وی با اشاره به این نکته که معاونت قوانین قانون سال 67 را معتبر می داند عنوان کرد: بر این اساس اعلام شد که رشته های دانشگاه آزاد مورد تایید است و قانون سال 67 همچنان اعتبار دارد. بنابراین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نفر سومی را در کمیته ای که در گذشته برای تایید رشته محل ها دانشگاه آزاد بود انتخاب کرد.

منادی سپیدان تاکید کرد: در گذشته دکتر رنجبر رئیس سابق دانشگاه شریف عضو این کمیته بودند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر کبکانیان را به عنوان نفر سوم معرفی کردند بنابراین با انتخاب ایشان دستوری صادر شد تا جلسات به قوت سابق کار خود را ادامه دهند.

او در ادامه افزود: اعتراض وزارت علوم در خصوص قانون سال 67 است و مشکل اینجاست که آن قانون را فاقد وجاهت قانونی می داند و البته بیان می کند که تشکیل چنین کمیته ای لازم نیست. به این ترتیب همان گونه که به آن اشاره شد روی سخن وزارت علوم با دانشگاه آزاد نیست بلکه این اعتراض به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کش دار شدن این موضوع توسط وزارت علوم بار تشویشی را در اذهان عمومی ایجاد می کند، این موضوع در حالی است که دانشگاه آزاد تا کنون توانسته توانمندی های خود را با دارا بودن 6 میلیون دانشجو و اعضای هیات علمی خود که تعداد آن ها بیشتر از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت است را نشان دهد.

او افزود: دانشگاه آزاد مانند گذشته تنها نیست و بر اعتبار رشته های خود و همینطور قانون سال 67 تاکید دارد و در این خصوص خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی با او هم صدا هستند. توصیه می کنم مسائل داخلی این چنینی به سطح جامعه کشیده نشود زیرا سودی جز نگرانی و آشوب در جامعه نخواهد داشت.

200/202

کد خبر: 827749

وب گردی

وب گردی