تعداد دانشجویان تحت پوشش وام دکتری  افزایش  یافت

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تاکنون به ۱۲ هزار نفر از دانشجویان دکتری وام پرداخت شده است و پرداخت وام به ۳ هزار نفر از دانشجویان دیگر نیز در حال پیگیری است.

به گزارش ایسکانیوز ذوالفقار یزدان مهر گفت: وام ویژه دکتری به مبلغ ماهانه ۷۰۰ هزار تومان با همکاری یکی از بانک ها از ابتدای سال عملیاتی و بخش عمده آن نیز پرداخت یا در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: با رایزنی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با مدیرعامل بانک مربوطه در جهت مراعات و کمک به دانشجویان دکتری تسهیلات ۶ ماهه اول سال به صورت یکجا و به مبلغ چهار میلیون و دویست هزار تومان پرداخت یا در حال پرداخت است.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری در سامانه صندوق رفاه ثبت نام کردند و همانطور که قول داده بودیم به محض تایید و ارسال فهرست دانشجویان توسط معاون دانشجویی دانشگاه در اسرع وقت، پرداخت شروع شد. تاکنون وام به حدود ۱۲ هزار دانشجوی متقاضی توسط صندوق و بانک پرداخت شده است.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: وام حدود ۳ هزار نفر هنوز پرداخت نشده که صندوق رفاه دانشجویان به طور مرتب در حال پیگیری است تا وام مذکور پرداخت شود.

وی ادامه داد: برخی از متقاضیان هم هنوز پرونده شان تکمیل نشده و دارای نواقصی هست که هر چه زودتر برای دریافت وام، باید برای رفع نقص پرونده اقدام کنند.

یزدان مهر افزود: سال گذشته ۱۲ هزار نفر و امسال ۱۵ هزار نفر از تسهیلات وام ویژه دکتری استفاده می کنند.

ثبت نام وام ویژه دکتری از ۱۳ خرداد شروع شده بود و قرار بود تا ۱۵ تیرماه به پایان برسد که با توجه به استقبال گسترده دانشجویان متقاضی و تقاضای دانشگاه ها و به منظور پوشش حداکثری دانشجویان تا ۲۵ تیرماه تمدید شد.

منبع: مهر

کد خبر: 827756

وب گردی

وب گردی