شورای امنیت خواستار تسهیل کمک رسانی به یمن شد

شورای امنیت سازمان ملل ضمن دعوت از طرفین برای همکاری با پیشنهادات «اسماعیل ولد شیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن و توقف جنگ در این کشور از طرف های درگیر درخواست کرد تا راه های کمک رسانی به مردم یمن را تسهیل کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «الجزیره» شواری امنیت سازمان ملل در بیانیه ای مطبوعاتی از طرفین درگیر در جنگ یمن درخواست کرد تا راه های سریع و امن کمک رسانی به مردم یمن را سهولت بخشند.

همچنین سازمان ملل درخواست کرد تمهیدات لازم و فوری جهت رسیدگی به وضعیت بحرانی مردم یمن مهیا شود. سازمان مذکور پیشنهاد داد بندر «حدیده» در شمال یمن معبر مناسبی باشد برای ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم یمن که به دلیل محاصره ائتلاف عربستان در وضعیت بغرنج انسانی به سر می برند.

سازمان ملل از طرفین درخواست کرد تا مسیر ترانزیت حدیده را در اختیار گروهی قرار دهند که مورد قبول همه جریان های یمنی است.

اسماعیل ولد شیخ در مورد وضعیت بحرانی مردم یمن اعلام کرد: یمنی ها از گسترش بیماری وبا و قحطی فراگیر رنج می برند و شریان های بندر حدیده می تواند اندکی از مشکلات اولیه مردم یمن را کاهش دهد.

نقش عربستان در گسترش وبا و قحطی در یمن بسیار ملموس و مورد انتقاد نهادهای مستقل حقوق بشری است. عربستان درصدد است با محاصره یمن و ممانعت از وصول مواد غذایی اولیه ضمن انتقام از مردم یمن، انصارالله را مقصر اصلی وضعیت کنونی معرفی کرده و مشروعیت جنبش انقلابی مذکور را کاهش دهد.

کد خبر: 827795

وب گردی

وب گردی