طرح جامع کاهش آلودگی هوا با مشارکت جدی شهرداری اصفهان انجام گرفت

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا با مشارکت جدی شهرداری انجام گرفت، گفت: انجام این طرح منجر به تغییرات محیط‌ زیست و افزایش روزهای پاک و سالم و کاهش روزهای ناسالم و بهبود کیفیت هوای اصفهان شد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز (شنبه 28 مردادماه) در یک‌صد و نودمین صحن علنی شورا با اشاره به عملکرد چهارساله دوره چهارم شورا، اظهار کرد: این شورا با نظر بر قوانین فرادست، برنامه‌هایی را ذیل برنامه‌های پنج‌ساله و یک‌ساله برای شهر تدارک می‌دید که انجام گرفت.

وی توجه به سیاست‌های کلی نظام و قوانین فرادستی، ارتقای جایگاه شورای اسلامی شهر اصفهان، تعامل سازنده با نهادها و دستگاه‌های اجرایی، اولویت دادن به منافع مردم در همه زمینه‌ها، تلاش و حرکت در مسیر سیاست‌گذاری‌های شهر برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان را ازجمله بخش‌های کلی عملکردی شورای دوره چهارم شورا عنوان کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان حضور در نشست‌های کلان‌شهرها و مراکز استان و برنامه‌های جامع کشور، استفاده از نظرهای زعیم حوزه علمیه اصفهان آیت‌الله‌العظمی مظاهری و نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، ارتقای جایگاه نظارتی شورا در بخش‌های مختلف اجرایی، نظارت و پیگیری جدی حقوق مردم، انتظام بخشی به امور شورا با استفاده از برنامه‌ریزی‌های مناسب و فن‌آوری‌های روز را از دیگر فعالیت‌های در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد.

امینی بابیان اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی یک‌صد و نود صحن علنی برگزار شد، گفت: 139 جلسه تلفیق شورای اسلامی نیز در مدت چهار سال دوره چهارم شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه 25 برنامه تجلیل از نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و … درصحن‌های علنی شورا دوره چهارم انجام‌گرفته شده است، اظهار کرد: هشت هزار و 600 میلیارد تومان بودجه در مدت دوره چهارم شورای اسلامی برای شهرداری تصویب‌شده است.

وی بابیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا با مشارکت جدی شهرداری اصفهان انجام گرفت، گفت: انجام این طرح منجر به تغییرات محیط‌ زیست و افزایش روزهای پاک و سالم و کاهش روزهای ناسالم و بهبود کیفیت هوای اصفهان شد.

امینی با بیان اینکه طرح جامع حمل‌ونقل شهری نیز در این دوره بطور جدی پیگیری شد، گفت: افتتاح و پیگیری خطوط قطار شهری، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، دیده شدن 13 مسیر خط اتوبوس تندرو که در حال حاضر 40 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است، نوسازی یک هزار و 500 تاکسی شهری، نوسازی تمامی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه، طرح‌ریزی و تسهیل برای خطوط ویژه دوچرخه‌سواری و راه‌اندازی مرکز کنترل کیفیت هوا در اصفهان از جمله اقدام‌هایی انجام‌شده در این دوره از شورا است.

وی با اشاره به مطالعات جامع تعیین سهم مولدین آلاینده‌های هوای اصفهان، گفت: اصفهان به‌عنوان دومین کلان‌شهر پس از تهران با مشارکت دانشگاه صنعتی در این مسئله ورود پیدا کرد.

امینی پروژه میدان استقلال، پروژه اشراق، میدان شهدای هسته‌ای واقع در فنارت، تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند و … را به‌عنوان بخشی از پروژه‌های مهم کلان‌شهر اصفهان عنوان کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان راه‌اندازی سامانه مکانیزه شهرسازی را یکی از افتخارات برجسته این دوره از شورا و شهرداری بیان کرد و افزود: با چنین اقدامی شفاف‌سازی زیادی در کارها انجام گرفت، همچنین دست واسطه ها در چنین اموری کوتاه شد.

901

کد خبر: 827837

وب گردی

وب گردی