لابی‌های ربیعی برای جلوگیری از افشای مفاسد وزارت  رفاه  / ورود پول های کثیف به رای اعتماد ربیعی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد : مدیران سازمان تامین اجتماعی ظرف هفته اخیر به تهران دعوت شدند و توافق شده است که با نمایندگان ارتباط بگیرند و وام ها و کمک‌هایی به نمایندگان به حوزه‌های انتخابی انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر اینکه پای بررسی تخلفات ربیعی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایستاده‌ایم گفت: بنده برای بیان دیدگاه‌های خود در مخالفت با آقای ربیعی در صحن ثبت نام کردم که پس از انجام قرعه کشی آقای پارسایی نماینده شیراز و رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات برای سخنرانی در مخالفت با وزیر انتخاب شدم.

وی گفت: بنده با آقای پارسایی صحبت کردم که بخشی از وقت خود را به اینجانب تخفیف دهد تا در مورد مشکلات وزارت رفاه صحبت کنم.

پورابراهیمی عنوان کرد: بنده حدود 4 سال است که روی مشکلات وزارت رفاه کار کردم و نکات تخصصی را در این خصوص جمع‌آوری کردم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین مخالف آقای ربیعی در دولت قبل که تخصصی صحبت کرد بنده بودم و در طول 4 سال پیش تخلفات این وزارتخانه را بررسی کردم که پس از یک سال ایشان در خصوص عملکرد خود در این وزارتخانه کارت زرد دریافت کرد.

پورابراهیمی اظهار داشت: در طول پنج روز گذشته افراد خاص و مهمی فشارهای بسیار سنگینی به بنده آوردند که در مخالفت با وزارت رفاه صحبت نکنم حتی برخی افراد از من خواستند که قول بدهم در مورد زندگی شخصی ایشان مطالبی را بیان نخواهم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده تاکید کردم حرف‌هایی که ایراد می‌کنم تخصصی است و در مورد شرکت‌های فرزندان ایشان در امارات صحبت می‌کنم که این موضوع در گزارشی که در صحن علنی منجر به کارت زرد شد چنین اتفاقاتی بود. با توجه به اینکه بنده ریز شرایط خانوادگی ایشان را دارم. اما، قول دادم در مورد زندگی شخصی آقای ربیعی چیزی را بیان نکنم و به ایشان اطمینان بدهم که نگران نباشد.

وی تصریح کرد: من اعلام کردم که میخواهم تحلیلی از وضعیت اقتصادی وزارت رفاه اعلام کنم که نمایندگان بدانند که سرمایه‌های بازنشستگان، روستاییان و عشایر چطور در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های مربوطه به یغما می‌رود.

پورابراهیمی تاکید کرد: اگر گزارش‌ها و تحلیل‌های اقتصادی افاقه نکند حتما در مورد مسائل فردی آقایان ورود خواهیم کرد و ذره‌ای از مواضع انقلابی خود در مبارزه با فساد کوتاه نخواهیم آمد.

وی با تاکید بر اینکه آقایان بدانند اگر مانع سخنرانی بنده در صحن علنی مجلس شوند این پایان راه نیست. آغاز راهی بزرگتر است گفت: حتی یک درصد اگر آقای ربیعی از صحن علنی رای اعتماد دریافت کرد همه موضوعات مورد نظر بنده در غالب تحقیق، تفحص، سوال و استیضاح در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی بیان کرد: ما به تعهداتی که به مردم، شهدا، امام و رهبری داده‌ایم تکلیف داریم که حتما این موضوعات را پیگیری کنیم. ضمن آنکه، به زودی گزارش تخصصی خود را در مورد عملکرد وزارت رفاه منتشر خواهم کرد.

وی با انتقاد بر اینکه هیچکدام از وزارتخانه‌ها اینگونه در خصوص رای اعتماد فضای درونی مجلس را به التهاب نکشیده بودند گفت: نمی دانم در وزارت رفاه چه چیزی وجود دارد که وزیر برای حفظ جایگاه خود به اینگونه اقدامات دست می‌زند. ضمن آنکه، لابی‌های سنگین در وزارت راه برای باقی ماندن آقای ربیعی نشان دهنده تخلفات گسترده در این وزارتخانه هست.

رئیس کمیسیون مجلس تصریح کرد: مدیران سازمان تامین اجتماعی ظرف هفته اخیر به تهران دعوت شدند و توافق شده است که با نمایندگان ارتباط بگیرند و وام ها و کمک‌هایی به نمایندگان به حوزه‌های انتخابی انجام شود.

وی اظهار داشت: براساس این توافق اعلام شده که به نمایندگان خدمات بدهید که مشکلات آنها حل شود که در همین راستا روسای سازمان تامین اجتماعی در استانها اقدامات وسیعی را با محوریت این موضوع آغاز کردند.

پورابراهیمی در پایان اظهار کرد: علاوه بر این سازمان بهزیستی نیز اقداماتی شبیه به این امر در راستای حل مشکلات مردم در حوزه های انتخابی آغاز کردند که در واقع بسیج عمومی در وزارت راه برای رای اعتماد به ربیعی آغاز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد : شواهد نشان می دهد کمک به رای اعتماد وزیر با این ترفندها فعال شده اما همه این امور نشان دهنده تخلفات عظیمی در وزارت رفاه است و اقدام اساسی ما برای حل این مشکلات اصلاح ساختار مدیریتی خواهد بود. به طوری که هیچگاه هیچ موضوعی از چشم ما دور نخواهد بود.

کد خبر: 827861

وب گردی

وب گردی