قیمت اجناس در بازار بالا است/ارزانی با حذف قیمت از روی کالا

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تاکید بر این که قیمت اجناس در بازار بالا است، گفت: با حذف قیمت از روی کالاها رقابت در ارزان فروشی بیشتر می شود.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ابلاغیه وزیر صنعت در رابطه با حذف قیمت از روی برخی از کالاهای خاص و درج قیمت در واحد های صنفی گفت: این طرح به صورت آزمایشی روی گروه کالاهای خاص اجرا می شود و اگر به نتیجه مطلوب رسید اجرای آن ادامه خواهد یافت در غیر این صورت این طرح متوقف می شود.
او افزود: در حال حاضر قیمت اجناس بالا و سودها سرشار است و در این شرایط با حذف قیمت رقابت در ارزان فروشی افزایش می یابد و این موضوع به نفع مصرف کننده خواهد بود.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: در برخی از فروشگاه ها تخفیف 50تا 60 درصدی به مصرف کننده داده می شود در حالی که کسی از جیب خود تخفیف نمی دهد و این موضوع تایید می کند که قیمت اجناس بالا است و با اجرای این طرح شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.
آقاطاهر با اشاره به ثبات قیمت مواد غذایی در بازار گفت:بازار در رکود به سر می برد و قیمت ها تغییر چشمگیری نداشته است ضمن این که قیمت برخی اقلام مانند حبوبات در حال کاهش است.
او با انتقاد از افزایش مالیات این صنف گفت:مالیات یکی از مشکلات این صنف است چرا که هر روز سهم ما از بازار کاهش می یابد اما مالیات روز به روز در حال افزایش است.

400

کد خبر: 827863

وب گردی

وب گردی