معدوم‌سازی بیش از ۱۴ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از ابتدای تابستان

روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از ۱۴ تن موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته از ابتدای تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حمید انصاری - مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در این باره گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ از ابتدای تیرماه تا امروز حدود ۴۶هزار و ۴۰۸ تماس بوده که از این تعداد، ۱۵هزار و ۳۹۳ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و مابقی تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است.

وی افزود: بیشترین شکایت‌های ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰ به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر بوده است. همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت‌های غیر مجاز ۱۳ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا و نانوایی با ۱۰ درصد و سلف سرویس و رستوران با هشت درصد بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

انصاری گفت: تعداد ۳هزار و ۹۹ خبر و شکایت منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به میزان ۱۴هزار و ۹۸۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فراورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و ... بوده است.

تعداد ۳هزار و ۹۹ خبر و شکایت منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به میزان ۱۴هزار و ۹۸۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فراورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و ... بوده است

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در تیر ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد (۱۳ درصد)، شهید بهشتی (۱۲ درصد)، ایران (۱۱ درصد) و در مرتبه‌های بعد دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، تهران، البرز، قم، تبریز، شهید صدوقی یزد و سنندج است.

انصاری افزود: اقدامات شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط منجر به معرفی ۱۳ درصد از متخلفان به مراجع قضایی، صدور ۲۲.۳۲ درصد اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۱۷.۶۶ درصد رفع نقص شده است.

وی گفت: در همین بازه زمانی میزان رضایتمندی مردمی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۹۵ درصد بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان افزود: سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هموطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور رسیدگی شود.

705

کد خبر: 827904

وب گردی

وب گردی