از این طریق کمترین هزینه را در دارو درمانی  پرداخت کنید

مدیر داروخانه های بیمارستانی سازمان غذا و دارو  در خصوص  منافع استفاده از سیستم فرمولاری مطالبی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر فاطمه ایزدپناه با تاکید بر نقش فرمولاری و دارونامه بیمارستان بعنوان لیستی از دارو های تایید شده به منظور استفاده در یک سیستم درمانی توسط افراد دارای صلاحیت تجویز، آنرا ستون و پایه اصلی کمیته دارو درمان بیمارستان ها نامید و اظهار داشت: سیستم سلامت هرکشور با وضع قوانینی، زمینه را برای حضور داروهای موثر، ایمن و هزینه اثربخش فراهم می کند.

دکتر فاطمه ایزدپناه با نام بردن از "سیستم فرمولاری" در این باره گفت: طی این سیستم بطور دوره ای، دارو ها را برای ورود یا ماندگاری در فرمولاری ارزیابی، انتخاب می کنند کما اینکه اطلاعاتی را که برای دارو نامه یا فرمولاری مفید است نیز از این طریق تهیه می شود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه از طریق اصلاح در انتخاب و استفاده منطقی از دارو سبب ارتقاء سلامت می شود و این از منافع فرمولاری است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با اشاره به منافع بی شمار دیگر یک سیستم فرمولاری جامع و پویا برای بیمارستان، دارو درمانی با کمترین هزینه و تهیه منظم و پایدار داروها را از جمله آن منافع بر شمرد و از تعیین داروهای مورد تایید و موثر مورد نیاز تمامی پزشکان برای استفاه بواسطه این سیستم سخن گفت.

دکتر ایزد پناه همچنین تصریح کرد: کمیته دارو درمان و سیستم فرمولاری، نظام سلامت یکپارچه را به سمت بهبود بهره وری مراقبت از بیمار و کاهش هزینه ها سوق می دهد و با تاثیر گذاری مستقیم بر سیستم های کارآمد موجب استفاده بهتر از منابع محدود نظام سلامت می شود.

مدیر داروخانه های بیمارستانی سازمان غذا و دارو در پایان با بیان اینکه فرمولاری بعنوان لیستی دوره ای و قابل تجدید نظر از داروها، بازگو کننده آخرین نظرات کادر نظام سلامت است خاطر نشان کرد: انتخاب انواع موثر، بی خطر، کم هزینه و دارای کیفیت برابرتر دارو ها از بین تعداد بسیار زیاد داروهای موجود توسط کارکنان پزشکی و دارویی امکان بزرگی است که بواسطه این سیستم بوجود می آید.

701

کد خبر: 827911

وب گردی

وب گردی