توضیحات ساپرا موتور در مورد یک خبر + نامه

شرکت ساپراموتور نماینده اوپل در ایران نسبت به گزارش ایسکانیوز پیرامون فعالیت های این شرکت تحت عنوان نماینده اوپل در ایران با انتشار جوابیه ای واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پیرامون گزارشی که هفته گذشته ایسکانیوز با عنوان مردم آگاه باشند، مسئولین اقدام کنند؛ آیا اوپل در ایران نمایندگی دارد؟ + سند منتشر کرد،شرکت ساپراموتور به عنوان نماینده شرکت اوپل در ایران، جوابیه ای به شرح زیر را در اختیار رسانه ها قرار داد.

مدیر محترم خبرگزاری ایسکانیوز
جناب آقای دکتر واعظی
با سلام و تحیت
پیرو خبر منتشر شده درباره ی شرکت ساپراموتور و مذاکرات انجام شده، جوابیه ی زیر برای انتشار در آن رسانه ی وزین ارسال می شود:
در روزهای اخیر خبری مبنی بر پیش فروش غیرقانونی محصولات شرکت اوپل توسط شرکت ساپراموتور (نمایندگی رسمی شرکت خودروسازی OPELدر ایران) در برخی خبرگزاری ها منتشر شده است، شرکت ساپراموتور برای شفاف سازی اذهان عمومی در روزهای اخیر جوابیه هایی را منتشر کرده است؛ اما شواهد نشان می دهند که هنوز نقاط تاریکی برای مردم و رسانه ها وجود دارد. در همین راستا در این جوابیه سعی بر این است تا ضمن روشن سازی تمام زوایای تاریک فعالیت شرکت ساپراموتور برای عموم،خط مشی کلی این شرکت در برخورد با مشتری نیز تشریح شود.


1. موضوع اولیه ای که توسط برخی رسانه ها مطرح شده است، وجود غلط املایی در نامه ی ارسالی از سوی مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه است. در این نامه که مخاطب آن سازمان توسعه ی تجارت ایران است، از سازمان مذکور درخواست شده تا مجوز واردات خودروی OPELبرای شرکت ساپراموتور صادر شود؛ اما به جای کلمه ی OPEL کلمه ی OPLE به کار برده شده است. ارتباط دادن این اشتباه تایپی به شرکت ساپراموتور به نظر کار منطقی نمی آید، هرچند شرکت ساپراموتور اصلاح این مشکل را پیگیری خواهد کرد. از دیگر نکاتی که در این نامه توجه رسانه ها را جلب کرده است، ذکر نام شرکت آمریکایی جنرال موتورز (سهامدار آمریکایی شرکت خودروسازی آلمانی اوپل) است.
جنرال موتورز ۵۱درصد از سهام شرکت اوپل آلمان را در اختیار داشته است و آن را به شرکت گروه خودروسازی PSA فرانسه واگذار کرده است، گروه PSAمتشکل از شرکتهای پژو، سیتروئن، دیاس و اوپل است. باقی این سهام ( ۴۹درصد) را شرکت اوپل آلمان در اختیار دارد. ساپراموتور نمایندگی خود را از بخش اروپایی اخذ و قرارداد خود را با این بخش منعقد کرده است.


2. موضوع دوم انتشار بخشنامه ی پیش فروش توسط شرکت ساپرا موتور است. این بخشنامه صرفا برای اطلاع رسانی بوده است و انتشار آن دال بر اقدام به پیش فروش نیست.ساپرا موتور صرفا اعلام کرده است که در ماه های آتی خودرویی در ایران عرضه خواهد کرد و مشروح ویژگی ها و شرایط فروش آن را در سایت ساپراموتور منتشر کرده است.


3. در بخش فروش سایت شرکت ساپراموتور بنری را تحت عنوان ((بزودی شرایط فروش کلیه ی محصولات اوپل اعلام می گردد)) مشاهده می کنید. اعلام شرایط فروش اوپل در ایران، آن هم با ذکر قید (بزودی) دلیل بر اقدام به پیش فروش نیست و این مورد نیز نمی تواند مدرکی برای اعلام فعالیت غیرقانونی شرکت ساپراموتور باشد.


4. چندی پیش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای پیش فروش خودروی اوپل را غیرقانونی اعلام کرد، شرکت ساپراموتور نیز بارها در جوابیه هایخود ضمن احترام به قوانین موجود، اعلام کرده است که پیش فروشی انجام نداده است.


5. کیا حسین شاهی، مدیر عامل سابق شرکت بهارخودرو (از سال ۱۳۹۰) و رئیس هیأت مدیرهی فعلی شرکت ساپرا موتور در توضیح ابهامی که توسط برخی رسانه ها درباره ی فعالیت وی در این دو شرکت مطرح شده است، در دفاع از خود اعلام کرده است که فعالیت وی در این دو شرکت موضوعاتی جدا از هم هستند و هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد؛ زیرا شرکت بهار خودرو، مطابق قراردهایش به تعهدات خود عمل کرده است و خودروهایی که وعده داده بوده را به مشتری تحویل داده است. همچنین خدمات مرتبط باخودرو به مشتری های شرکت بهارخودرو ارائه شده و هیچ نارضایتی در این زمینه وجود ندارد. حسین شاهی در زمانی که با شرکت بهارخودرو قرارداد کاری داشته است،۱۷۰دستگاه خودروی آئودی Q5 را بدون هیچ گونه مشکلی تحویل مشتری داد و این موضوع نشان می دهد که وی حتی در زمان تحریم ها و مشکلات جوابگوی تعهدات خود نزد مشتری بوده است و تا به حال حتی یک پرونده نیز در زمینه ی نارضایتی در سازمان تعزیرات حکومتی و در سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده دال بر عدم ارائه ی خدمات پس از فروش یا نبود قطعات وجود ندارد. در آن زمان ۴شرکت مدعی واردات خودروی آئودی به ایران بودند و از میان این ۴شرکت تنها شرکت بهارخودرو توانست نمایندگی آئودی را اخذ کند. پس از لغو تحریم ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمام شرکت ها درخواست کرد تا برای واردات خودرو به صورت مستقیم با شرکت های مادر وارد همکاری شوند و شرکت ساپراموتور نیز همین فرآیند را دنبال خواهد کرد.


6. فیلتر بودن سایت OPEL.COM در ایران نیز از مواردی است که در متن خبر منتشر شده از سوی رسانه ها به آن اشاره شده است؛ این موضوع نیز ارتباطی به شرکت ساپراموتور ندارد و متولی امر فیلترینگ در ایران، کارگروه فیلترینگ و جرایم رایانه ای است و رسانه ها می توانند این موضوع را از همین کارگروه پیگیری کنند.


7. در ارتباط با موضوعی که درباره ی عدم ثبت نمایندگی اوپل در ایران در بخش خاورمیانه ی سایت اوپل مطرح شده است نیز باید اعلام کنیم که به دلیل تحریم ما نیز مانند تمام نمایندگی های خودروهای خارجی در ایران در سایت شرکت مادر حضور نداریم. این موضوع درباره ی بیشتر نمایندگان برندهای مطرح خودروسازی بین المللی فعال در ایران مانند Lexus ،Maserati ،Ferrari ،Hyundai ،Toyota ،BMW ،Mercedes-Benz و Porsche و... صدق می کند.

400

کد خبر: 827933

وب گردی

وب گردی