آخرین آمار ابتلای به HIV از طریق تزریق مواد مخدر

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر نرخ ابتلای به HIV از طریق روابط نامتعارف جنسی ۴۱ درصد و اعتیاد از طریق تزریق مواد ۳۹ درصد بوده است که این برابری نرخ می‌طلبد تا برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، فرید براتی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه همایش علمی و کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی کشور که صبح امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری مهم‌ترین اولویت برنامه ششم توسعه است گفت: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی در راستای این مهم گام برداریم.موضوع پیشگیری از اعتیاد از دو دهه‌ قبل تشکیل و وظایفی تاکنون به این مجموعه محول شده است.

وی افزود: امسال با توجه به قوانین برنامه ششم، سازمان بهزیستی متولی سلامت و پیشگیری بوده است که در راستای این مسئولیت حساس و مهم باید برنامه‌ریزی مختلفی صورت گیرد.

براتی خاطرنشان کرد: در قانون ششم وظایفی مبنی بر تدوین آیین‌نامه مربوط به مشاوره ژنتیک وجود دارد و البته مشاوره و مداخلات روان‌شناختی نیز مورد تائید قرارگرفته است.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ادامه داد: صدور مجوز کلینیک‌ها، ساماندهی معتادان و کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد و بررسی وضعیت طلاق ازجمله وظایفی است که در قانون ششم برعهده بهزیستی گذاشته‌شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نرخ ابتلای به HIV از طریق روابط نامتعارف جنسی ۴۱ درصد و اعتیاد از طریق تزریق مواد ۳۹ درصد بوده است که این برابری نرخ می‌طلبد تا برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

براتی اعلام کرد: سلامت اجتماعی را صرفاً نباید کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد بلکه باید توجه شود تا مشارکت در زمینه‌ امید و نشاط اجتماعی را نیز افزایش دهیم.

وی کاهش رفتارهای بزهکارانه، افزایش رفتارهای جامعه گرایانه، تعاون، همدلی، تواضع و فروتنی را ازجمله موارد مهم در زمینه‌ سلامت اجتماعی دانست و گفت: با چنین اقداماتی می‌توان در سلامت اجتماعی جامعه گام برداشت.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در پایان گفت: به‌منظور تحقق اهداف شعار سال باید تلاش کرد تا جامعه را به فضای پرصلابت و بافضیلت تبدیل کرد.

705

کد خبر: 827952

وب گردی

وب گردی