نمایش دو مستند «فرشاد فدائیان» در کانون فیلم سینماحقیقت

برنامه این هفته‌ی کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد دو فیلم مستند «فرشاد فدائیان» با عناوین «دو زن» و «دریا در خانه، کشتی بر دیوار» اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این دو فیلم مستند از ساعت 17 عصر روز یکشنبه 29 مردادماه 96 در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور فرشاد فدائیان (کارگردان)، ناصر صفاریان و فرید اسماعیل‌پور (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

خلاصه موضوع این دو فیلم مستند «فرشاد فدائیان» که تولید سال 1395 است و برای اولین بار در بخش غیر رقابتی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد، به این شرح است:
دو زن: دو زن پانزده سال است که در تمامی فصل‌ها، از گرگ و میش صبح تا تاریکی شب، به دل جنگل و کوهپایه می‌روند و بوته‌های وحشی خوردنی را می‌چینند...

دریا در خانه، کشتی بر دیوار: عماعلی جاشو و صیاد پیر محله سوروی بندرعباس، سال‌هاست از کار خود دست شسته اما همچنان دلبسته‌ی نخل و دریا و لنج و کشتی است...

فرشاد فدائیان متولد سال 1326 (70 ساله) متولد شهر بابل و فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تبریز است. در کارنامه‌ی هنری او، ساخت بیش از هفتاد فیلم مستند نظیر سنگ، مادر خاموش، شناسنامه کارخانه‌ای فراموش شده، دام، در مدرسه سید قلیچ ایشان، یموت یک خانه یک ایل، آخرین بخشی، خانه ایوب، داریوش و بانو، انگشت‌های پای چپ، ذاکر، عزت اگر به قهوه‌خانه نیاید، من و یک نوبت صیادی، گیسو، این بامداد خسته، جهله و... به چشم می‌خورد.

عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم این دو فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (29 مردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

501

کد خبر: 827985

وب گردی

وب گردی