اجلاس دمشق برای ترسیم نقشه جدید سیاست خارجی

اجلاس عالی مرتبه دمشق برای ترسیم نقشه سیاست خارجی این کشور فردا(یک شنبه) با حضور مقامات دیپلماتیک و کادرهای وزارت خارجه سوریه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «رای الیوم» منابع اطلاعاتی در پایتخت سوریه به خبرگزاری آلمان گفتند که اجلاس عالی مرتبه دمشق برای ترسیم نقشه سیاست خارجی این کشور فردا(یک شنبه) با حضور مقامات دیپلماتیک و کادرهای وزارت خارجه سوریه برگزار خواهد شد. در این اجلاس همچنین راه های گسترش نیروهای دولتی در مرکز سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه منابع سوری روز جمعه از آزاد سازی 9 هزار کیلومتر از اراضی اشغال شده این کشور در سه استان «حمص»، «حماه» و «رقه» خبر داده و محاصره شهر «عقریبات» آخرین پناهگاه داعش در منطقه «ریف» استان حماه در شمال شرق سوریه را اعلام کردند.

در عرصه سیاسی نیز عصر جمعه روسیه از دستیابی به توافق با گروهک «فیلق الرحمان» برای پیوستن به آتش بس در «غوطه شرقی» خبر داد.

کارشناسان توافق مذکور را گامی مهم برای تشکیل کمیته ای مشترک بین دولت مرکزی و گروه های تروریستی برای اداره غوطه شزقی ارزیابی کرده و آن را آغازی بر پایان سیطره 5 ساله تروریست ها بر غوطه شرقی دانستند.

کد خبر: 827996

وب گردی

وب گردی