عبدالرضا اکبری و پس از سال ها بازگشت به تئاتر

عبدالرضا اکبری بعد از سال‌ها دوری از تئاتر با دو نمایش در جشنواره تئاتر آیینی سنتی، بار دیگر به صحنه باز می‌گردد.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس گزارش رسیده، این بازیگر که سال‌ها از صحنه دور مانده بود، دو متن نمایشی در هجدهمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی دارد که یکی از آنها را خود کارگردانی می‌کند و کارگردانی نمایشنامه دیگر را به پسرش پندار اکبری سپرده است.

اکبری در این دوره از جشنواره دو نمایشنامه «در خونگاه» و « شال و انگشتر» را دارد که نمایشنامه اول توسط پندار اکبری اجرا می‌شود و نمایشنامه دوم « شال و انگشتر» با کارگردانی عبدالرضا اکبری به صحنه می‌رود.

این هنرمند با ابراز خوشنودی از حضور دوباره‌اش در تئاتر یادآوری کرد:«پیش از ورود به سینما و تلویزیون حدود ده سال کار تئاتر کردم و گروه بزرگ و منسجمی داشتیم که سال‌ها نمایش‌های گوناگون را روی صحنه برده بودیم. اما از سال 60 به بعد وقتی به دلایلی تئاترها تعطیل شد، به نوعی ترک وطن کردیم و در پروژه‌های تصویری مشغول شدیم و آنقدر تصویر ما را احاطه و غوطه‌ور کرد که دیگر نتوانستیم به خانه اصلی‌مان بازگردیم.»

او در عین حال خاطرنشان کرد: «اما در تمام آن سال‌هایی که کار تئاتر نمی‌کردم، هم به واسطه جوانانی که به عنوان هنرجو در کنارم بودند و هم به وسیله مطالعه کتاب‌های تئاتری، با تئاتر در ارتباط بودم ولی خودم کمتر فرصت حضور روی صحنه را داشتم و به همین دلیل غمگین و دلتنگ بودم تا اینکه سرانجام امسال با دو نمایش به تئاتر بازگشتم؛ یکی نمایش «در خونگاه» که در تالار مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود و دیگری نمایش « شال و انگشتر» که آذر ماه در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد داشت.»

به گفته او، داستان نمایش «درخونگاه»، به مردم قدیمی تهران برمی‌گردد خوی و خصلت و مرام و مسلک‌شان، معرف و مردم‌داری‌شان که این روزها رنگ باخته و به بدعهدی و ناجوانمردی تبدیل شده است .

اکبری درباره درون مایه نمایش «شال و انگشتر» نیز توضیح داد:«این نمایش کاملا روحوضی است و به مسایل پشت پرده و مشکلات هنرمندان این گونه نمایشی می‌پردازد.»

نمایش «درخونگاه» با بازی پندار و عرفان اکبری، غلام بابوته، حمیدرضا مرادی، فریبا دستوار، فریبا قهرمانی، داوود سلیمانی و رامین مصیبی به صحنه می‌رود.

همچنین در نمایش «شال و انگشتر» بازیگرانی همچون داوود داداشی (سیاه)، محمود راسخ‌فرد، کریم اکبری، علیرضا ناصحی، شهرام مسعودی، پندار و عرفان اکبری به ایفای نقش می‌پردازند.

گروه موسیقی این نمایش نیز مشتکل از رامین عبداللهی، رامین شاهین‌کار، احسان سامانی، امیرحسین انصافی، صبا دلداده، آرسام یاراحمدی است و طراحی حرکت آن را حامد نصرآبادیان بر عهده دارد.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی با دبیری داود فتحعلی‌بیگی 8 تا 15 شهریور ماه برگزار می‌شود.

501

کد خبر: 827997

وب گردی

وب گردی