دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

ظهر امروز اعضای شورای شهر تهران با حضور در کتابخانه ملی ایران با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک به اعضای شورای شهر برای آغاز به کار شورای پنجم گفت: انتخاب مردم در انتخابات اخیر شورای شهر، هم از جنبه دلسوزی، علاقه مندی و هم از جنبه سابقه اجرایی منتخبان، نوید آینده درخشانی را برای شهر تهران می دهد. این موضوع که با انتخاب اگاهانه دکتر نجفی به عنوان شهردار همراه شد، دغدغه مندی این شورا برای شهر را نیز نشان داد.
او افزود: امیدوار هستیم منتخبان شورای شهر با توانمندی‌هایی که دارند بسیاری از مشکلات حال حاضر شهر را حل و فصل کنند و این طلیعه‌ای برای شهری بهتر برای شهروندان باشد.
بروجردی در ادامه با بیان سوابقی از مجموعه سازمان کتابخانه و اسناد ملی ایران گفت: ساختمان 30 تیر به عنوان اولین ساختمان کتابخانه، می تواند به عنوان موزه و نمادی از کتابخانه برای آیندگان معرفی شود.
او در ادامه با بیان اینکه مجموعه‌ کتابخانه و سازمان اسناد ملی در سال 81 با هم ادغام و تشکیل سازمان یکپارچه‌ای را داده است، اضافه کرد:امروزه مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دارای برخی مشکلات زیرساختی است که اگر همت اعضای شورای شهر به رفع کردن این مشکلات باشد، می توان به بالابردن جایگاه این مجموعه ارزشمند کمک کرد، چراکه کتابخانه های ملی پیشانی فرهنگی ملت ها و جوامع محسوب می شوند.

بنابراین با اهمیت دادن به این موضوع، ما هم می توانیم این جایگاه را به خوبی برای این مجموعه تعریف کنیم.
بروجردی در پایان سخنان خود بخشی از مشکلاتی که می‌توان با کمک شهرداری تهران رفع کرد را برای اعضای شورای شهر مطرح کرد.
در ادامه این نشست، احمدمسجد جامعی، عضو شورای شهر کتابخانه را یکی از افتخارات هر ملتی دانست و گفت: نسخ شرقی نیز در دسته بندی های اسناد از جایگاه و اعتبار ویژه ای برخوردار هستند.
او به علاقه مندی مقام معظم رهبری به حوزه کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های علمی کشور که در این مجموعه گردآوری شده، اهمیت رسیدگی به کتابخانه و اسناد ملی بیشتر می شود. ما هم در مجموعه شورای شهر سعی خواهیم کرد تا به لحاظ زیرساختی به سازمان کتابخانه و اسناد ملی کمک کنیم.
او در ادامه گفت: برای دسترسی بهتر مراجعه کنندگان، سعی خواهیم کرد تا هرچه زوتر معضل رفت و آمد را برطرف کنیم.

مسجد جامعی در پایان گفت: برای حل مشکلات سازمان کتابخانه و اسناد ملی لازم است تا کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان این سازمان با اعضای کمیسیون های معماری و شهرسازی و حمل و نقل شورا تشکیل شود.
مرتضی الویری دیگر نماینده منتخب شورای شهر پنجم نیز در این نشست گفت: موضوعاتی که باید در مجموعه کتابخانه‌ ملی مورد توجه قرار گیرد و به حوزه شورای شهر مرتبط است در دو حوزه دسته بندی می شوند. ابتدا موضوع اراضی عباس آباد است و موضوع دوم هم موارد مرتبط به مراجعه کنندگان مانند مشکل رفت و آمد مراجعه کنندگان پیاده و پارکینگ برای مراجعه کنندگان با خودرو است.
همچنین در این نشست بهاره آروین، ناهید خداکرمی، محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری و زهرا صدراعظم نوری نظرات خود را نسبت به همکاری متقابل شهرداری و شورای شهر تهران با مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کردند.

701

کد خبر: 828032

وب گردی

وب گردی