راه اندازی رشته ناپیوسته کاردانی فنی نساجی  در واحد خوی دانشگاه آزاد  اسلامی

دکتر علیرضا لطفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از اجرایی شدن و راه اندازی رشته ناپیوسته کاردانی فنی نساجی با همکاری کارخانه نساجی خوی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس واحد خوی با بیان این که یکی از سیاست های این دانشگاه راه اندازی و توسعه رشته های مهارتی و کاربردی متنوع و متناسب با نیاز بازار کار و منطقه است، اظهار کرد:دانشگاه آزاد اسلامی خوی با توجه به دارا بودن پتانسیل بالایی از نظر امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی ، کارگاهی و همچنین داشتن اساتید متخصص و مجرب در جهت جذب رشته‏های مورد نیاز و کاربردی گام های اساسی برداشته است.
وی با اشاره به این که صنعت نساجی بعد از نفت، بزرگترین صنعت کشور بوده و به دلیل تنوع و گستردگی بازار جدب وسیعی دارد، گفت:رشته کاردانی فنی نساجی یکی از دوره های آموزش عالی در مقطع کاردانی ناپیوسته است که هدف آن تربیت تکنسین نساجی با تکیه بر مهارتهای فنی و تفکر طراحی جهت بهره برداری از واحد های صنعتی نساجی در زمینه های مختلف است.

این مقام مسئول در خصوص صنعت و بازار کار تصریح کرد: این رشته در کارگاه ها و کارخانجات نساجی به عنوان تکنسین درجه یک، انتقال اطلاعات فنی به کارگران و آموزش کارگران، انجام عملیات مونتاژ، ساخت و تعمیرات، کنترل کیفیت کالای تولیدی(بازرسی، ارزیابی و عیب یابی و اداره کردن واحدهای کوچک را به عهده خواهد داشت و با توجه به هماهنگی و همکاری های لازم با کارخانه نساجی خوی موقعیت شغلی بهتری را برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت.

لطفی افزود: دانشجوی تکنولوژی نساجی نحوه تولید نخ، پارچه، قالی و موکت را مطالعه کرده و آموزش می بیند و تا حدودی با طراحی ماشین آلات نساجی و قطعات مختلف آنها و همچنین با شیوه ریسندگی نخ ها و مقدمات بافندگی آشنا می شود و برای شناخت دستگاه های نساجی دروسی در ارتباط با علم مکانیک می گذراند.

رئیس واحد خوی در ادامه ادامه داد: واحد خوی به لحاظ توان علمی و داشتن امکانات لازم استحقاق جذب رشته های فنی دیگری را نیز دارد که این امر در آینده نزدیک محقق شده و تعدادی از رشته های فنی به این واحد دانشگاه اضافه می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوی با بیان اینکه این دانشگاه از مهر ماه سال 1396در رشته کاردانی فنی نساجی بدون آزمون با همکاری کارخانه نساجی خوی دانشجو می پذیرد، افزود: با اجرایی شدن این رشته، تعداد رشته های پذیرش بدون کنکور این دانشگاه به 91 رشته رسید و دانشجویان جویای علم می توانند با مراجعه به سایت آزمون به آدرس www.azmoon .org نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کرده و در سال تحصیلی جدید در رشته نساجی و یا سایر رشته های مورد علاقه خود در مقطع کاردانی تا کارشناسی در این واحد ادامه تحصیل دهند.

200/202

کد خبر: 828038

وب گردی

وب گردی