قرارداد توتال ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که تولید نفت وضع بحرانی داشت و باید با ذره‌بین به دنبال مشتریان نفتی می‌گشتیم بعد از حادثه بزرگ برجام و به همت تیم مذاکره‌کننده و وزارت نفت به صادرات ۲.۵ میلیون بشکه نفت رسیدیم.

به گزارش ایسکانیوز ، مهرداد لاهوتی که به عنوان موافق برنامه‌های پیشنهادی وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: در پارس جنوبی عملکرد وزارت نفت عملکرد درخشانی بود و پنج فاز از ۱۱ فاز در این دوره چهار ساله به بهره‌برداری رسید و در حالی که سال‌ها آرزوی تولید نفت و گاز همسنگ قطری‌ها را داشتیم امروز بیش از قطر تولید داریم.

وی افزود: گازرسانی به سیستان و بلوچستان که به یک آرزو تبدیل شده بود محقق شد و سیستان امروز از نعمت گاز برخوردار است. همچنین همه شهرستان‌ها از نعمت گاز در سطح کشور در حال حاضر بهره می‌برند و در تولید محصولات پتروشیمی نیز ۲۴ درصد رشد داشتیم.

لاهوتی با بیان اینکه با روند طی شده تا پایان سال ۹۶ به خودکفایی در تولید بنزین می‌رسیم، گفت: تولید بنزین با کیفیت و مطابق با استانداردها و سوخت سبز در کشور آغاز شده و به سمت خودکفایی در محصولی استراتژیک پیش می‌رویم که همیشه یکی از ابزارهای فشار و تحریم بود.

وی تصریح کرد: ما در سال‌های پیش ۶ میلیون لیتر گاز وارد می‌کردیم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که حدود ۱۳ میلیون لیتر صادرات داریم و توانستیم بر اساس قرارداد توتال ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم و اینها همه در یک دوره کوتاه چهار ساله در وزارت نفت اتفاق افتاد.

کد خبر: 828062

وب گردی

وب گردی