یکی از فرماندهان داعش خود را تسلیم کرد

یکی از سرکرده های داعش به همراه شماری از عناصر این گروه تروریستی خود را تسلیم نیروهای مقاومت اسلامی لبنان و ارتش سوریه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه خبری المیادین با استناد به یک ویدئوی منتشر شده گزارش داد که یکی از سرکرده های داعش به همراه شماری از نیروهایش نزدیک گذرگاه الزمرانی در القلمون غربی سوریه، خود را تسلیم نیروهای مقاومت اسلامی لبنان و ارتش کردند.

بر اساس این گزارش، ستاد تبلیغات جنگ سوریه در این باره اعلام کرد که سرکرده داعشی به نام احمد وحید العبد که مسئول عناصر تروریستی در منطقه الزمرانی در القلمون غربی سوریه بود، پس از آزادی این منطقه خود را به همراه نیروهای تحت امرش تسلیم نیروهای مقاومت لبنان و ارتش سوریه کرد.
طبق این گزارش، عناصر داعش پس از تسلیم شدن، سلاح های شخصی خود را در اختیار نیروهای مقاومت گذاشتند.
ارتفاعات القلمون غربی در خاک سوریه و ارتفاعات شهرک عرسال در خاک لبنان یک منطقه به هم پیوسته می باشد که طی سه سال اخیر شاهد تحرک گروه های تروریستی و در صدر آنها گروه تروریستی و تکفیری جبهه النصره بوده است.
عملیات برای آزادسازی این 2 منطقه با محوریت نیروهای حزب الله از صبح روز جمعه (30 تیر-21 ژوئیه) آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.
این عملیات از سمت جنوب ارتفاعات عرسال و القلمون آغاز شده و به سمت شمال در حال انجام است.
پس از تسلط بر مناطق تحت تسلط جبهه النصره نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش که در بخش شمالی این مناطق حضور دارد، آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 828069

وب گردی

وب گردی