قربانیان رد شده به چه قیمتی/میلیاردی های ناآماده بجای جوانان آماده !

استقلال در فصل جاری با مشکلات زیادی روبروست که قبل از آغاز بازی ها می شد این مسائل بزرگ را حدس زد اما در حال حاضر تمام حدسیات به واقعیت تبدیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، آبی ها فصل را با این هدف آغاز کردند که کم و کاستی های فصل قبل را جبران کنند اما این کم و کاستی ها از نظر مربیان و مدیران این تیم به دست به سر کردن بازیکنان جوان و کارامد این تیم و جانشینی نفرات جدید و میلیاردی ختم شد که تا به اینجای کار حتی یک سوم عملکرد بازیکنان جوان این تیم را نداشتند.

از طرفی اگر استقلال فصل قبل خوب نتیجه نگرفت و در نهایت هم دوم شد کسی به این تیم خرده نگرفت زیرا استقلال با جوانانش دوم شد و حتی جوانان اماده تیم به فوتبال معرفی شدند و این خود کار ارزشی بود اما در فصل جدید هیچ کس نمی تواند دفاعی از نتایج تیم داشته باشد زیرا جوانان کارآمد استقلال دست به سر شدند تا بازیکنان میلیاردی به تیم بیایند و عملکرد ضعیفشان را به رخ حریفان بکشند!

و این یعنی اقدامات اشتباه مربیان و از آن بدتر پذیرفتن مدیران و جذب این همه بازیکن گران قیمت و سن بالا که باید برای مربیگری اقدام می کردند اما حالا در ترکیب اصلی استقلال به میدان می روند و در زمین راه می روند و پس از بازی هم معترض می شوند که چرا این چنین و به چه دلیل آنچنان!!

این است اوضاع فعلی تیمی که باید در فصل جدید بسیار بهتر از فصل قبل می شد و با استفاده از جوانانش که در ترکیب تیم جاافتاده بودند به شرایط ایده آلی می رسید اما بازیکنان خوب تیم به طرز عجیبی از تیم رانده شدند و حتی از لیست خط خوردند، نمونه اش محسن کریمی و بهنام برزای و همین طور کنعانی زادگان.

کریمی به دلیل مصدومیت از لیست خط خورد در حالی که این بازیکن از هفته هشتم آماده حضور در ترکیب تیم است اما بدلیل حضور شجاعیان شهباززاده و جباروف و جباری وی خط خورد تا بیرون بماند و تکلیفش در نیم فصل دوم مشخص شود و تمام این ها به این دلیل است که منصوریان این بار تصمیم داشت تیمی با تجربه را در اختیار داشته باشد اما این مربی ندانست که فصل قبل خدا او را در تیم حفظ کرد آن هم با خبر محرومیت استقلال در فصل نقل و انتقالات، زیرا استقلال با این محرومیت مجبور به استفاده از جوانانش شد و نتیجه دید!

برزای و کنعانی زادگان نیز جزو نفراتی بودند که به دلایلی نامعلوم از تیم کنار گذاشته شدند تا بازیکنان مورد نظر منصوریان با استقلال قرارداد امضا کنند. نفراتی که با کلی سرو صدا و از آن مهمتر پولهای میلیاردی به تیم آمدند و حالا هیچ چیز از آنها در ترکیب نمی بینیم و این یعنی عدم موفقیت در نقل و انتقالاتی که از قبل نتیجه اش مشخص بود!

یکی دیگر از مشکلاتی در استقلال وجود دارد باز هم مربوط به مربی تیم است منصوریان با حضور بازیکنان قدیمی خود را در استقلال به نوعی موذب کرده است و اما این با اصول حرفه ای گری تناقض دارد، منصوریان به رفیق بازی اعتقاد دارد اما این به استقلال و هوادارانش مربوط نمی شود زیرا اینجا استقلال است یک تیم بزرگ و مردمی که انتظارها از آن فراوان است و این با اتفاقاتی که در تیم رخ می دهد مغایرت دارد،استقلال جای تعارف و دوست بازی نیست و اینکه مربی تیم رفیق قدیمی جباری است و در کنار هم بازی کردند و سالها هم محلی بودند به نتیجه و برد استقلال کمکی نمی کند ،در استقلال این تعارف بازی هاست که بخش بزرگی از مشکلات را بوجود آورده و این است که منصوریان حتی برای تعویض بازیکنش از زمین تحت تاثیر رفاقت قرار می گیرد و این در فوتبال حرفه ای بی معنی و به نوعی خنده دار است!

دوستی منصوریان با رفقای قدیمی اش مثل ،حیدری ،جباری ،رحمتی و منتظری به بیرون زمین مربوط است و ترکیب استقلال و عملکرد اعضای تیم باید زیر ذره بین قرار گیرد و صرف دوستی های قدیمی و رفیق بازی استقلال و هوادارانش نباید به سخره گرفته شوند.

موضوع بعدی تغییرات بسیار زیاد در استقلال است، تغییراتی که در هر بازی اعمال می شود و در بازی بعدی تشدید می شود. استقلال فصل قبل نیز با همین روش پیش رفت، منصوریان حتی تا آخر لیگ به یک ترکیب درست و ثابت نرسید و این موضوع در نوع خود قابل توجه است زیرا مصدومیت زیاد بازیکنان نمی تواند بهانه خوبی برای این اتفاق باشد، مصدومیت در هر تیمی وجود دارد و برای هر مربی اتفاق میفتد اما در استقلال به نوع عجیبی با این موضوع برخورد شد زیرا مصدومیتها باعث شد استقلال با تغییرات بسیار زیادی برای بازی ها آماده شود و همین موضوع ثبات را از استقلال گرفت و تیم در هر بازی با نوع متفاوتی به مصاف حریفان رفت و همین بی ثباتی امتیازات بسیاری را از استقلال گرفت و در نهایت تیم لیگ دوم شد و با یک نتیجه غیر معمول از آسیا کنار رفت.

و حالا نکته جالب تکرار این داستان در تیم است و این یعنی مربیان از فصل گذشته درس عبرت نگرفتند و باز هم همین موضوع در استقلال در حال تکرار است طوریکه آبی ها درچهار بازی که از لیگ گذشته با هشت تغییر به مصاف حریفان رفتندو این در نوع خود جالب توجه است زیرا کادر فنی قبل از آغاز فصل این نفرات را در کنار هم قرار دادند و مدتها تمرین کردند و با آغاز فصل و شروع بازی ها تیمی یکدست و هماهنگ را روانه بازی ها می کنند اتفاقی که در استقلال رخ نداده و حالا به یک معضل تبدیل شده است.

اینها دلایلی هستند که استقلال این فصل را از موفقیت دور کرده است و البته به این موارد چندین و چند مورد دیگر را نیز باید افزود اما این مسائل می توانست با درایت در تیم حل و فصل شود اما این اتفاق رخ نداد و استقلال باز هم در دام اشتباهات قبلی افتاد و حالا باز هم اولتیماتوم و مربی خارجی و جدایی علی منصور!

حال باید دید مربی جوان استقلال این اشتباهات را برای موفقیت تیم مدیریت و حل می کند یا با ادامه دادن به این روند راه را برای حضور یک مربی خارجی باز می کند.

تصمیم با شماره ده محبوب استقلالی هاست،این گوی و این میدان! اینجا استقلال است.

کد خبر: 828074

وب گردی

وب گردی