رونق بیشتر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان

آئین تقدیر و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و اعضای شورای واحد کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، درابتدای این مراسم دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ضمن تشکر از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در واحد کرمان، اظهار کرد: توجه به سیره اهل بیت و قرآن باید سرلوح کار ما در دانشگاه قرار گیرد تا از گمراهی‌ها در امان باشیم.

دکتر منظری توکلی با اشاره به توجه قرآن به علوم مختلف افزود: انس با قرآن و حضور این کتاب الهی درمراحل مختلف زندگی، قطعاً از گمراهی نظری ما جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر رونق بیشتر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: اگر ما سیره زندگی اهل بیت را شاخص زندگی خودمان قرار دهیم و رفتار این بزرگان را ترازوی اعمال روزمره خود قرار دهیم، دچار گمراهی عملی نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمان با تشریح نحوه تجلی پیدا کردن ارتباط سیره اهل بیت و قرآن در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت و قرآن هیچ وقت از هم جدا نشدند تا زمینه ارشاد مومنان را فراهم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همدلی و همکاری همکاران در حوزه فرهنگی می‌تواند زمینه ساز موفقیت‌های چشمگیر در این حوزه باشد، خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شد.

دبیر هیات امنای استان کرمان با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر علی حمزه‌ای در زمان تصدی سمت معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرمان، با آرزوی توفیق و سربلندی برای معاون جدید دانشجویی و فرهنگی واحد، از مسئولین حوزه فرهنگی واحد‌های دانشگاهی استان خواست تا با تمام توان و کوشش برای رونق بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه تلاش کنند.

همچنین در ادامه این مراسم دکتر کمال جوانمرد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: قدردان زحمات دکتر ولایتی هستیم که با درایتی مثال زدنی، دانشگاه را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و در دهه چهارم دانشگاه، کیفی سازی و اسلامی کردن دانشگاه را اولویت صلی خود قرار داده‌اند.

دکتر کمال جوانمرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه آتش به اختیار بودن افسران جنگ نرم در حوزه فرهنگ افزود: این تاکیدات رهبری دارای پیامی برای دانشگاهیان است تا حساسیت بیشتری در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی داشته باشیم.

وی گفت: از زحمات جناب آقای دکتر آل طه کمال تشکر را دارم و باید در فرصت اندک خدمتگزاری بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به یادگار بگذاریم.

جوانمرد با تقدیر از زحمات دکتر بابک آل طه، انتصاب دکتر حمد الله منظری را بعنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تبریک گفت وخاطرنشان کرد: همدلی بین اعضای یک تیم از اصلیترین معیارهای رسیدن به موفقیت است و باید همه در کنار هم برای پیشرفت تلاش کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت‌های رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در بازگرداندن رشته‌های دانشگاه گفت: وجود دکتر زاهدی برای دانشگاه یک فرصت است و باید قدردان زحمات ایشان باشیم و امیدواریم در حوزه فرهنگی نیز بتوانیم از تجربیات وی بهره‌مند شویم.

وی اذعان کرد: کار فرهنگی بسیار لطیف است و باید جذاب باشد و یکی از آسیب‌های حوزه فرهنگ جاذبه نداشتن آن‌ها است که نمی‌توان با آن‌ها نسل جوان را قانع کرد.

جوانمرد گفت: تحقق کامل آرمان‌های انقلاب و شهدا باید در دانشگاه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری شود و امیدواریم در پایان دوره خدمت مدیون خون شهدا نباشیم.

200/202

کد خبر: 828081

وب گردی

وب گردی