هیل: اخراج استیو بنن، بیانگر قدرت روزافزون جان کِلی در کاخ سفید است

یک نشریه آمریکایی در مطلبی نوشت برکناری استراتژیست ارشد ترامپ، بیانگر قدرت روزافزون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید است.

به گزارش ایسکانیوز، نشریه آمریکایی هیل با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت اخراج استیو بنن، استراتژیست و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بیانگر قدرت روزافزون جان کِلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، است.

در ادامه مطلب آمده است: زمانی که ترامپ جان کِلی، وزیر امنیت ملی خود، را به جای راینس پریبس، به سمت ریاست کارکنان کاخ سفید منصوب کرد، کارشناسان این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را نقطه عطفی در دولت او توصیف کردند. متحدان رئیس جمهور آمریکا معتقد بودند جان کلی می‌تواند نظم را به کاخ سفید برگرداند و به بحران‌های بوجودآمده در پی درگیری‌های داخلی، افشای اطلاعات و دسیسه‌چینی‌ها و اشتباهات فاحشی که بنن اغلب در آن‌ها نقش داشت، پایان دهد. شاید بتوان گفت اخراج استیو بنن مهم‌ترین نشانه نفوذ روزافزون جان کلی در کاخ سفید است.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: با وجود اینکه جان کلی برای برقراری نظم در کاخ سفید، اختیارات زیادی دارد، مهم‌ترین چالش پیش روی این ژنرال چهارستاره و بازنشسته، خودِ رئیس جمهور آمریکاست. در مدت سه هفته‌ای که جان کلی عهده‌دار ریاست کارکنان کاخ سفید بوده است، ترامپ اعضای برجسته حزب متبوع خود، حزب جمهوری‌خواه، از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، را هدف حملات لفظی خود قرار داده، با اظهارات جنگ‌طلبانه خود علیه کره شمالی نگرانی جامعه جهانی را برانگیخته و با واکنش جنجالی خود دربرابر حادثه شارلوتسویل -خشونت‌های نئونازی‌ها و گروه‌های طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان در این شهر- انتقادات زیادی را متوجه خود کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: یکی از لحظاتی که می‌توان استیصال جان کلی در برابر رفتارهای رئیس خود-ترامپ- را مشاهده کرد روز سه‌شنبه و هنگام نشست خبری ترامپ و اظهارات او درباره حادثه شارلوتسویل بود. کلی در تمام مدت به زمین چشم دوخته بود و چهره درهم‌کشیده او به طور وضوح نارضایتی او را از سخنان ترامپ مبنی بر اینکه در خشونت‌های شارلوتسویل علاوه بر گروه‌های سفیدبرترپندار، معترضان به نژادپرستی هم مقصر بودند، نشان می‌داد.

تام رونی، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا و از افراد نزدیک به کلی، کمی پیش از اعلام برکناری بنن، در گفتگو با نشریه هیل اظهار داشت: نمی‌دانم آیا کلی موفق می‌شود نظم را در بال غربی کاخ سفید حکمفرما کند یا خیر. رونی افزود از زمانی که کِلی عهده‌دار سمت ریاست کارکنان کاخ سفید شده است، با او گفتگویی نداشته است.

در ادامه این مطلب آمده است: جان کِلی همچنین در اخراج آنتونی اسکاراموچی، مدیر جنجالی ارتباطات کاخ سفید نیز نقش مهمی داشت؛ اما، برکناری بنن مهم‌ترین نشانه افزایش نفوذ او در کاخ سفید است.

بال غربی کاخ سفید، یا ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهور آمریکا را در خود جای داده است.

سه طبقه بال غربی در برگیرنده دفاتر رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، مشاور حقوقی رئیس جمهور، مشاور ارشد رئیس جمهور، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، و کارکنان حمایتی آنان است. معاون آمریکا نیز یک دفتر در این ساختمان دارد. دفتر بیضی نیز در بال غربی کاخ سفید واقع است.

اتاقی که کنفرانس‌های مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید در آن برگزار می‌شود نیز در این ساختمان قرار دارد.

کد خبر: 828098

وب گردی

وب گردی