متخصصان  معتقدند: ترکیب DHA در کنترل تشنج  بیماران مبتلا به صرع نقش دارد

صرع اختلال عصب شناختی است که با تشنج‌های خود بخود و مکرر شناخته شده و از افزایش سیگنال‌دهی الکتریکی بین سلول‌های مغز یا نورون‌ها ناشی می‌شود. پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند که اسید چرب موجود در روغن ماهی می‌تواند با افزایش سطح استروژنِ مغز از حملات صرع پیشگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایسنا، متخصصان ژاپنی در مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند که این اسید چرب موجود در روغن ماهی با صرع مقابله کرده و می‌تواند داروی جدیدی در درمان تشنج باشد.

این ترکیب موسوم به دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) که یک اسید چرب امگا ۳ است به افزایش سطح استروژن در مغز موش‌ها منجر می‌شود و در نتیجهDHA و استروژن در کنار یکدیگر با صرع مقابله می‌کنند.

در حال حاضر برای کمک به کنترل تشنج در بیماران داروهایی تجویز می‌شود و این داروها از بین ۱۰ بیمار در هفت نفر آنان موثر است. به طور کلی این باور وجود دارد که استروژن موجب تشدید تشنج در بیماران مبتلا به صرع می‌شود هر چند نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است که این هورمون نتیجه عکس دارد.

همچنین در بررسی‌های پیشین مشخص شده بود حمله‌های صرع با ترکیب DHA موجود در ماهی کاهش پیدا می‌کند و اکنون متخصصان ژاپنی با در نظر گرفتن تاثیر استروژن و DHA در کنترل تشنج، به بررسی ارتباط بین این دو پرداختند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این متخصصان با بیان اینکه ترکیب DHA در کنترل تشنج در بیماران مبتلا به صرع نقش دارد، اظهار داشتند: این ترکیب بر تولید استروژن در مغز تاثیرگذار است و بر اساس نتایج آزمایش‌ها این اسیدچرب در کنار استروژن می‌تواند به پیشگیری از حملات تشنج در مبتلایان به صرع کمک کند.

705

کد خبر: 828140

وب گردی

وب گردی