شهردار کرمان خبر داد: میدان تاریخی توحید بسته می‌شود

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در این شهر حدود 150 هکتار بافت تاریخی به‌عنوان محور گردشگری انتخاب شده است، گفت: میدان تاریخی توحید کرمان به‌زودی بسته می‌شود و آسفالت کف آن جمع‌آوری و عملیات پیاده‌روسازی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی بابایی شهردار کرمان شامگاه شب گذشته (شنبه 28 مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: سند اقتصاد مقاومتی شهرداری کرمان تهیه شده و خدمات شهرداری بر اساس این سند ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 800 نفر در شهرداری کرمان کار می کنند که کار چابک‌سازی را در برنامه داریم گفت: 600 نفر پرسنل وجود داشت که بر اساس تخصص آنها بکارگیری نشده بودند اما در حال حاضر با چابک‌سازی انجام شده نیروها با توجه به توان و تخصص آنها به‌کار گرفته شدند.

شهردار کرمان با بیان اینکه 300 نفر از پرسنل شهرداری بازنشسته شدند و نیروی جدید به‌کار گرفته نشد افزود: حقوق پرسنل شهرداری کرمان به روز است.

وی با اشاره به اینکه حقوق پرسنل شرکتی توسط شرکت‌های طرف قرارداد باید پرداخت شود خاطرنشان کرد: تا خردادماه کاملا پرداخت شده و تا چند روز دیگر نیز حقوق تیرماه پرداخت می‌شود.

بابایی با بیان اینکه در مجموع بدهی شهرداری به پیمانکاران، بیشترین بدهی مربوط به قرارگاه خاتم است خاطرنشان کرد: قرارداد شهرداری کرمان با قرارگاه خاتم 240 میلیارد تومان بوده که تاکنون 220 میلیارد تومان صورت‌وضعیت شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم اقرار می‌کند که تاکنون حدود 300 میلیارد تومان کار کرده است گفت: حدود 137 میلیارد تومان پرداخت شده و 40 میلیارد تومان نیز زمین واگذار شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه ساختمان جدید شهرداری کرمان 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: این ساختمان با زیربنای حدود 12 هزار متر مربع آماده افتتاح است که با محوطه‌سازی اطراف ساختمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه میدان آزادی حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سه جبهه زیرگذر ایجاد شده است تصریح کرد: برای اجرای این پروژه در خیابان استقلال حدود 12 میلیارد تومان و در خیابان بهمنیار حدود 40 میلیارد تومان تملک شده است.

بابایی با اشاره به اینکه در شهر کرمان حدود 150 هکتار بافت تاریخی به‌عنوان محور گردشگری انتخاب شده است گفت: میدان تاریخی توحید کرمان به‌زودی بسته می‌شود و آسفالت کف آن جمع‌آوری و عملیات پیاده‌روسازی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه المان میدان توحید نیز جمع‌آوری و به معراج شهدا کرمان منتقل می‌شود افزود: شهر کرمان در ابعاد مختلف به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

شهردار کرمان در مورد ماندن و یا رفتنش از شهرداری اظهارداشت: به هر حال شورای جدید تصمیم به کار جدید در کرمان دارد و ظاهرا کار جدید با تعویض شهردار امکان‌پذیر است.

901

کد خبر: 828178

وب گردی

وب گردی