مدارس غیر دولتی در سراسر کشور سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شوند

رئیس شورای هماهنگی مدارس غیردولتی لرستان با بیان این که مدارس غیر دولتی در سراسر کشور سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه ایجاد شغل برای هر فرد بیش از 250 میلیون تومان اعتبار لازم دارد، لذا ایجاد اشتغال در مدارس غیر دولتی بار سنگینی را از روی دوش دولت برداشته است.

به گزارش ایسکانیوز، رحمان بابایی رئیس شورای هماهنگی مدارس غیردولتی لرستان شب گذشته (شنبه 28 مرداد ماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان اظهار داشت: پلمب مدارس غیر دولتی توسط شهرداری امر زیبنده‌ای نیست چرا که این مدارس کارکرد آموزشی دارند و هر ملکی که کارکرد آموزشی داشته باشد از پرداخت مالیات و عوارض معاف است‌.

وی افزود: تغییر کاربری مدارس اجاره‌ای امری غیرممکن است و سبب اختلاف و بی‌احترامی بین صاحب ملک و آموزش‌وپرورش می‌شود، لذا شهرداری باید در این زمینه تجدیدنظرکند.

رئیس شورای هماهنگی مدارس غیردولتی لرستان گفت: مدارس غیر دولتی در سراسر کشور سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شوند و با توجه به اینکه ایجاد شغل برای هر فرد بیش از 250 میلیون تومان اعتبار لازم دارد، لذا ایجاد اشتغال در مدارس غیر دولتی بار سنگینی را از روی دوش دولت برداشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌وپرورش تقویت شود به دنبال آن توسعه ایجاد می‌شود و سعادت و شقاوت یک جامعه به فرهنگ آموزش‌وپرورش آن جامعه بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش ما در کلیه تولیدات است، تصریح کرد: طبق قانون مدارس غیر دولتی مانند مدارس دولتی به سبب کارکرد آموزشی از پرداخت مالیات و عوارض معاف است.

901

کد خبر: 828185

وب گردی

وب گردی