پیشنهاد حضور کوراش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

رشته ورزشی کوراش در آستانه ورود به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی است.

به گزارش ایسکانیوز ، در جریان نشست هماهنگی کمیته بازی‌های آسیایی، پیشنهاد اضافه شدن رشته ورزشی جدیدی به این بازی‌ها شد. تعداد رشته‌های ورزشی بازی‌های آسیایی 2018 بر اساس پیشنهاد کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی اندونزی (INASGOC) و موافقت شورای المپیک آسیا در ماه آوریل، 39 رشته اعلام شده است.

هفتمین نشست کمیته هماهنگی بازی‌های آسیایی روز جمعه در دفتر INASGOC واقع در جاکارتا برگزار و پیشنهاداتی در این نشست مطرح شد که یکی از این پیشنهادها ورود ورزش کوراش به بازی‌های آسیایی 2018 بود.

حسین المسلّم، مدیرکل و مدیرفنی شورای المپیک آسیا در این باره گفت: بحث ورود کوراش به این بازی‌ها مطرح شد چون شامل ورزش‌های آسیای مرکزی و ورزش‌های سنتی از جمله هنرهای رزمی می‌شود، بنابراین کشورهای آسیای مرکزی می‌گویند که در بازی‌های آسیایی رشته ورزشی که مربوط به این منطقه باشد وجود ندارد و آنها با وجود رشته کوراش در این بازی‌ها می‌توانند شانس کسب مدال خود را افزایش دهند. آنها بر این باورند که کشورهای دیگر شانس کسب مدال در هنرهای رزمی را دارند، اما آنها شانسی در این رشته ندارند.

وی اظهار داشت: رشته‌های ورزشی به این بازی‌ها اضافه خواهد شد. این پرسش خوبی است که چرا تعداد مسابقات باید افزایش پیدا کند؟ اگر شما به بازی‌های المپیک 2020 توکیو مراجعه کنید، پنج ورزش مانند جودو، تنیس روی میز، تینس، پنج‌گانه و دوچرخه‌سواری داریم که با تصمیمی که در ماه ژوئن گرفته شد، رشته‌های ورزشی جدید در این بازی‌ها هستند. تعدادی رویداد را امروز به بازی‌های آسیایی اضافه کرده‌ایم، برای مثال تعداد تیم‌های جودو را افزاش داده‌ایم و تنیس مختلط را نیز اضافه کردیم.

مدیرکل و مدیرفنی شورای المپیک آسیا با اشاره تأکید کرد: این افزایش رشته‌ها و افزایش تیم‌ها بودجه اضافی را روی دست میزبان بازی‌های آسیایی نخواهد گذاشت چون جودو که جزو رشته‌های این بازی‌ها بوده است، بنابراین بودجه اضافی نمی‌خواهد و تنها تعداد مسابقات آن افزایش خواهد یافت. در نهایت تنها بحث انضباطی مسابقات مطرح است، اما این افزایش تعداد مسابقات هزینه اضافی در بر نخواهد داشت.

گاتوت دوا بروتو، مدیر مالی کمیته سازماندهی بازی‌های آسیایی اندونزی اما هنوز نمی‌خواهد نسبت به تعداد رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی 2018 اظهارنظر کند. او گفت: نمی‌توانم تعداد رشته‌ها را بشمارم و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. چیزی که امروز به طور قطع مشخص است این است که هر کشور در بازی‌های آسیایی 2018 قرار است چه تعداد بازی‌ انجام دهد که جزییات آن نیز منتشر خواهد شد.

602

کد خبر: 828201

وب گردی

وب گردی