آخرین وضعیت تابلوی معاملاتی بررسی شد/حضور ١٦٠ شرکت در بازار پایه فرابورس

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: ١٦٠ شرکت در بازار پایه فرابورس ورود پیدا کردند که از این تعداد ٥٣ شرکت از بورس تهران اخراج شده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در نشست خبری بررسی آخرین وضعیت تابلوهای معاملاتی بازار پایه گفت: هدف از برگزاری این نشست، تبیین سیاست های در نظر گرفت شده برای بازار پایه است که شکل گیری بازار پایه به موجب قانون إیجاد شده در برنامه پنجم توسعه است.
او در ادامه بیان کرد: براساس ماده ٩٩ قانون برنامه پنجم توسعه، شرکت های سهامی عام نباید فارغ از بازار سرمایه معامله شوند و به نوعی باید گفت که قانون گذار و نیز مجلس به این نتیجه رسیدند که اگر شرکت ها از چتر نظارت خارج شوند و خارج از فرابورس معامله شوند باعث إیجاد مشکلاتی در شفافیت معاملات و نحوه قیمت گذاری خواهد شد.
هامونی با اشاره به بازار اوراق بدهی خاطرنشان کرد: اوراقی که در بیرون از بازار مورد معامله قرار می گیرد بازار سیاهی را ایجاد کرده که بسیاری از تحلیل گران معتقدند در صورتی که این معاملات در بازار سرمایه صورت می گرفت شاهد چنین مشکلات موجود نبودیم.
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران افزود: شرکت ها قبلا از بازار اخراج می شدند اما تابلوی معاملاتی با هدف نظارت بر شرکت ها ایجاد شد تا هزینه مبادله سنگینی را به سهامداران تحمیل نکنند.
او گفت: سال ٩٠ که قانون برنامه پنجم تصویب شد بلافاصله ساز و کارهای بازار پایه در بازار سرمایه بررسی شد و خرداد سال ٩٠ با حضور شرکت های سهامی عام که مورد پذیرش بازار سرمایه نبودند ایجاد شد.
هامونی افزود: ١٦٠ شرکت در این بازار ورود پیدا کردند که از این تعداد ٥٣ شرکت اخراج شده از بورس تهران هستند و مابقی شرکت هایی بودند که در بورس و فرابورس حضور نداشتند.


ادامه دارد...

401

کد خبر: 828226

وب گردی

وب گردی