ویژه برنامه های رادیو تهران برای روز شهادت امام محمدتقی(ع)

شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه های شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) به سوگ می‌نشیند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، «شمعدانی» ویژه شب شهادت تهیه شده است که دوشنبه از ساعت ۲۲ روی آنتن رادیو تهران می رود.

میثم کطائیان تهیه‌کننده برنامه با بیان توضیحات بیشتر گفت: فصل جدید «شمعدانی» صرفا به روایت تاریخی می پردازد و در آن از وداع امام رضا (ع) از مدینه تا مهاجرت به مرو و ماجرای وداع امام هشتم با پسرش روایت می شود.

وی افزود: در این قسمت از برنامه «شمعدانی» نمایشنامه ویژه شهادت امام جواد (ع) از زبان یک کفتر نقل می شود که رابطه امام محمد تقی (ع) با امام رضا (ع) را از اول داستان تا به شهادت رسیدن امام جواد (ع) بازگو می کند.

در این برنامه از فیلم ها و افکت های سینمایی به صورت نمایشی استفاده شده است. سعید بارانی گوینده و مرضیه حاج حسینی نویسنده ویژه برنامه «شمعدانی» مخاطبان را از موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراهی می کنند.

شبستان
«شبستان» ویژه شهادت تدارک دیده شده است و از ساعت ۲۱ با استقرار واحد سیار در هیات جامع مداحان پخش می شود.

ساناز باقری تهیه کننده برنامه با بیان این خبر عنوان کرد: ویژه برنامه «شبستان» با حضور در هیات های مذهبی و اجرای مرثیه و مداحی مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) اجرا خواهد شد.

از دیگر بخش های «شبستان» بحث کارشناسی برنامه است که قرار است در آن درباره زندگینامه، دوران امامت، مناظره‌ها و گفتگوها، سیره عبادی، اخلاقی و سیاسی امام جواد (ع) اطلاع رسانی شود.

مسابقه عقیق

ویژه برنامه «عقیق» دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ پخش می شود.

باقری تهیه کننده برنامه درباره این مسابقه رادیویی تصریح کرد: سوالات مسابقه «عقیق» پیرامون سیره زندگی و شیوه مبارزه امام جواد (ع) تا شهادت ایشان و... طراحی شده است.

این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که با رویکرد مذهبی و معارفی تدارک دیده شده است. برای ثبت نام در این مسابقه، شنونده ها می توانند از طریق شماره گویا ۲۷۸۶۰۰۹۴ یا از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۹۴ سوالات خود را مطرح کنند.

501

کد خبر: 828254

وب گردی

وب گردی