محمد معتمدی: رسانه ملی تنها سلیقه عامه را دنبال می کند

خواننده آلبوم «اپرای سعدی» درباره عدم حمایت صدا و سیما از موسیقی سنتی، تاکید کرد: رسانه ملی با وجود اینکه باید مسیر شنیداری جامعه را تعیین کند اما به دنبال منشأ جریانات نیست و تنها سلیقه عامه را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، محمد معتمدی در نشست رسانه ای کنسرت «بگو کجایی» که ظهر امروز در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که پس از سال ها پروژه ای به صورت منسجم از آثار هنرمندان بزرگ گذشته را که زمزمه شب و روز بسیاری از افراد بوده را اجرا می کنم.

وی ادامه داد: مجید وفادار یکی از ده ها هنرمندی است که در جریان تحولات سبک موسیقی، دچار غفلت و فراموشی شده است و با این رویکرد به دنبال جبران بخشی از این خسارت که در اثر فراموشی گذشتگان به وجود آمده، هستیم.

معتمدی در ادامه درباره شعرهای مورد استفاده خواننده ها، گفت: در ماندگار ترین قطعه ها، "ترانه" یعنی شعری که برای موسیقی ساخته می شود، استفاده شده است. غزلیات گذشته ترکیباتی دارد که برای افراد در اجرای قطعه گوش نواز نیست اما در حال حاضر غزل سراهایی هم هستند که خواننده ها می توانند با استفاده از آنها اجرای موفقی داشته باشند.

خواننده آلبوم «اپرای سعدی» همچنین درباره عدم حمایت صدا و سیما از موسیقی سنتی، تاکید کرد: با وجود اینکه در دانشکده صدا و سیما تحصیل کرده ام اما هیچگاه این رسانه تریبونی در اختیار من قرار نداد. رسانه ملی با وجود اینکه باید مسیر شنیداری جامعه را تعیین کند اما به دنبال منشأ جریانات نیست و تنها سلیقه عامه را دنبال می کند.

رضا شایسته، رهبر ارکستر در ادامه این نشست با اشاره به شعار ایجاد اشتغال تمامی کاندیداها در هر سمتی ، اظهار کرد: تعجب می کنم که مسئولان به همه صنوف در زمینه اشتغال‌زایی توجه می کنند اما در حوزه موسیقی در روند کاری هنرمندان سنگ می اندازند.

وی ادامه داد: در یک ارکستر 40نفر با همکاری یکدیگر، معیشت خود را تامین می کنند فقط از مسئولان تقاضا دارم تا با در اختیار گذاشتن سالن اجرا به این هنرمندان اجازه فعالیت دهند.

این رهبر ارکستر درباره اجرای کنسرت های آینده، اظهار کرد: ما در این کنسرت ها تلاش کردیم که حال و هوای گذشته را به امروز ربط دهیم.

علیرضا امینی، سرپرست این گروه در بخش دیگر این نشست، درباره آثار مجید وفادار، گفت: بسیاری از آثار مانند قطعات مجید وفادار سینه به سینه نقل و درطول زمان بارها بازخوانی شده است. مجید وفادار حدود ۳۰۰ تصنیف در مجموعه خود دارد که هم متن قطعات موسیقی و هم دویست صوت از آثار او باقی مانده است.

وی در پایان تاکید کرد: در ارکستر مجید وفادار ساختار کلاسیک ایرانی کیفیت خاصی دارد که ما با پیدا کردن یک ارکستر کاربلد به بازخوانی این آثار می پردازیم. در این مجموعه کنسرت و اجرا ما فقط یک کنسرت نداریم بلکه سیصد اثر داریم که یکی قبل از ماه محرم، یکی به زودی در برج میلاد و دیگری هم24 شهریور در تالار اندیشه اجرا خواهد شد.

503

کد خبر: 828323

وب گردی

وب گردی