حمایت امارات از «القاعده» در یمن

کارشناسان «کمیته تحریم های بین المللی علیه یمن» از حمایت امارات از گروهک تروریستی القاعده و سایر شبه نظامیان مسلح در یمن خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «الجزیره» کارشناسان کمیته تحریم های بین المللی علیه یمن، از حمایت امارات از گروهک تروریستی القاعده و دیگر شبه نظامیان مسلح در یمن خبر داده و اعلام کردند: امارات متحده عربی نقش قابل توجهی در بازداشت غیر قانونی، آدم ربایی و جنایت در یمن دارد.

این کمیته ضمن اشاره به نقش امارات در انتشار شبه نظامیان و مجموعه های مسلح در مناطق مختلف یمن و جنایت در این کشور افزود: نیروهای وابسته به امارات در دو ماه گذشته 20 نفر از شهروندان یمنی را در استان عدن ربوده اند.

گزارش کمیته مذکور با اشاره به کنشگری سلبی امارات در یمن می افزاید: این دولت در استان «تعز» با ایجاد جنجال از طریق شخصی معروف به «ابو عباس»، شرایط را برای گسترش القاعده مهیا ساخته تا از پیشروی جغرافیایی حزب «الاصلاح» با نگرش اخوانی جلوگیری کند.

گزارش مذکور اشاره می کند که خبرگزاری ها، رسانه ها و سازمان های حقوق بشری از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر در ماه های گذشته اظهار داشته اند که امارات متحده عربی به طور مستقیم و از طریق مأموران محلی خود برخی از شهروندان یمنی در جنوب را ربوده و برخی که همسو با این دولت هستند را از زندان های جنوب متواری کرده است.

«کمیته تحریم علیه یمن» از نمایندگان ۱۵ عضو شورای امنیت برای تحریم مالی و نظامی شخصیت‌های وابسته به علی عبدالله صالح و رهبران برجسته انصارالله و با تصویب قطعنامه 2140 فعالیت خود را آغاز کرد.

کمیته تحریم با 34 بند در 7 اسفند 1392 تصویب شد که یکی از وظایف کمیته مذکور ارائه گزارش از پیشرفت در مأموریت های محوله و بررسی وضعیت انسانی و نقض های حقوق بشری صورت گرفته در یمن است که گزارش خود را هر ۶۰ روز یک‌بار تقدیم شورای امنیت می کند.

کد خبر: 828345

وب گردی

وب گردی