اسد: هزینه دادیم اما غرب را به شکست کشاندیم

بشار اسد رئیس جمهور منتخب سوریه حفظ تمامیت ارضی سوریه را از بدیهیات دانسته و عنوان کرد: سرنوشت و آینده سوریه موضوعی است که تنها به سوریه مربوط می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «سانا» بشار اسد رئیس جمهوری منتخب سوریه حفظ تمامیت ارضی سوریه را از بدیهیات دانسته و عنوان کرد: سرنوشت و آینده سوریه موضوعی است که تنها به سوریه مربوط می شود.

بشار اسد در کنفرانس مطبوعاتی که امروز صبح(یک شنبه) با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد گفت: سوریه از لحاظ تاریخی هدف است. هر کس بر این هدف مسلط شود بر بخش مهمی از تصمیمات غرب آسیا مسلط شده و تسلط بر غرب آسیا به معنای داشتن جایگاه و سخن مهم و مؤثر در صحنه ی بین المللی است.

رئیس جمهور سوریه در رابطه با جنگ چند ساله تحمیلی علیه این کشور گفت: ما در این جنگ هزینه گزافی پرداخت کرده ایم اما توانسته ایم پرژوه غربی را به شکست بکشانیم.

بشار اسد ادامه داد: ما از روز اول علیه تروریسم مبارزه کرده و این مبارزه را ادامه خواهیم داد تا هدف نابودی تروریسم محقق شده و سوریه، واحد باقی بماند.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه تا زمانی که مبارزه با تروریسم ادامه دارد جایی برای فکر کردن به تقسیم سوریه وجود ندارد اضافه نمود: هدف اصلی در شرایط کنونی کاهش درگیری ها در مناطق مختلف، جلوگیری از کشتار، مهیای تمهیدات لازم برای ارسال کمک های انسانی و خروج مسلحین و بازگشت شرایط سوریه به وضعیت عادی است.

بشار اسد از روسیه به خاطر استفاده مکرر از حق وتو در قطعنامه های علیه سوریه و دفاع دولت مذکور از دولت سوریه تشکر کرده و از چین نیز تقدیر نمود.

رئیس جمهور قانونی سوریه اضافه کرد: ما به دشمنان و معاندان اجازه محقق شدن سیاست های آن ها را نمی دهیم. سیاست هایی که از طریق تروریست ها عملیاتی نشده است.

بشار اسد ضمن امیدواری بر آینده سوریه فکر کردن جدی به ساخت آینده سوریه را از اولویت های کنونی دولت و مردم سوریه دانست.

804

کد خبر: 828376

وب گردی

وب گردی