پنج پلیس افغان در درگیری با طالبان کشته شدند

در درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان در ولایت هلمند این کشور 5 پلیس کشته و۲۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آناتولی، منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند که در درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالبان در شهرستان ناوه ولایت هلمند در جنوب این کشور 5 پلیس کشته و 26 پلیس دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر گروه طالبان اعلام کرده است که در درگیری مذکور 17 نیروی امنیتی کشته شده اند.

در این رابطه، «منیر فرهاد» سخنگوی والی بلخ گفت که این رویداد شب گذشته رخ داد و این سربازان زمانی کشته و زخمی شدند که یک خمپاره‌ شورشیان مخالف دولت به محل تجمع سربازان امنیتی افغان اصابت کرد.

نیروهای امنیتی افغانستان برای دفع حملات گسترده شبه نظامیان طالبان، در ولسوالی‌های "چهاربولک" و "چمتال" از ظهر روز شنبه عملیات نظامی را آغاز کرده و در این جریان «عطا محمد نور» والی بلخ نیز به این مناطق رفت.
فرهاد افزود که عملیات مشترک نیروهای امنیتی با عنوان «البزر ۱۱» موفق بوده و تمام مناطقی را که نیروهای طالبان تهدید کرده بود، از وجود نیروهای شورشی پاک‌سازی شده‌ است.

وی گفت که در این عملیات تلفاتی نیز به شورشیان وارد شد. به گفته سخنگوی والی بلخ شش نفر از شورشیان کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.
طالبان مدعی هستند که نیروهای دولتی موفق به پیشروی در مناطق تحت کنترل آنها نشده‌اند و این گروه به نیروهای امنیتی افغانستان تلفات سنگینی وارد کرده است.

مقام‌های محلی بلخ در شمال افغانستان اعلام کردند که برای سرکوب حملات شورشیان در ولسوالی‌های چمتال و چهار بولک این ولایت، عملیات نظامی آغاز کردند.

از سوی دیگر نصرت الله جمشیدی، مسئول امور رسانه ای فرماندهی سپاه "شاهین 209" در استان بلخ افغانستان به گفت: نیروهای امنیتی کشور طی عملیاتی در چمتال از توابع این شهر در شمال کشور با شبه نظامیان طالبان درگیر شدند و در این عملیات 8 شبه نظامی کشته شدند.

802

کد خبر: 828409

وب گردی

وب گردی