سدی که  سد راه بیطرف شد/کمبود آب نداریم بلکه مدیریت آب ضعیف است

با توجه به اینکه بیطرف سکاندار وزارت نیرو نشد حال باید دید که چه کسی در ساختمان طبقه دوازدهم خیابان آیت الله هاشمی رفسنجانی( نیایش سابق) ساکن خواهد شد.

هادی قوامی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در خصوص رد صلاحیت حبیب الله بیطرف اظهار کرد: عمده موضوعی که باعث شد بیطرف از کاروان دولت دوازدهم بازماند بیشتر بخاطر عملکرد ناموفق او در سدسازی بود به طوری که برخی از نمایندگان مجلس فعالیت او را در بخش آب به ویژه سدسازی، قبول ندارند.

در ادامه کوروش کرم پور حقیقی دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: تصمیم نمایندگان بود که بیطرف رای مجلس را کسب نکند بنابراین باید به تصمیم نمایندگان ملت احترام گذاشت.

نادر قاضی پورعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عملکرد هشت سال قبل را عامل اصلی رای نیاوردن بیطرف عنوان کرد و گفت: عدم مهار آبهای مرزی، کاهش ارتفاع چاه تا 4متر، ضعف مدیریت در حوزه برق است. متاسفانه طی این مدت به دنبال فرصت سوزی بودند تا دوره وزارتشان به اتمام برسد می‌توان گفت کار دقیق در جهت شکوفایی و پویایی کشور در این مدت انجام نشده است.

او تصریح کرد: رئیس جمهور باید کسی را برای وزارت نیرو معرفی کند که روحیه کاسب کارانه نداشته باشد و به دنبال منافع شخصی نبوده بلکه منافع کشور را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین نقش پیمانکار را در وزارتخانه ایفا نکند هرجایی که کارفرما و پیمانکار همدست باشند سبب رواج فساد می‌شود. جمع‌آوری آب های سطحی در حال حاضر کشاورزان با مشکل آب مواجه هستند ما کمبود آب نداریم بلکه مدیریت آب ضعیف است. ما در صنعت برق با وجود داشتن دستگاه های متعدد در تولید برق عقب هستیم باید دو برابر تولید و صادر شود.

موضوع سدسازی یکی از اساسی ترین بحث کلیدی رفوزه شدن بیطرف بوده به طوری که نماینده مردم ارومیه گفت که ستاد احیای دریاچه ارومیه به ستاد مرگ آذربایجان تبدیل شده است. بیطرف با زدن سدها، به جای اینکه ایران را گلستان کند، گورستان درست کرده است.

طرح‌های سدسازی و انتقال آب‌ها ، خشک شدن ارومیه، زاینده رود، هامون، گاوخونی و بحران‌های فراآب، مهار آبهای زیرزمینی، تخلفات نیروگاهی از عمده مسائل کلیدی مطرح شد و همه این عوامل به گونه ای دست به دست هم دادن تا وزیر پیشنهادی موفق به رای اعتماد از سوی نمایندگان ملت نشود.

شگفتی بزرگ رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دوازدهم، رای عدم اعتماد مجلس به حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو بود. حالا وزارت مهم نیرو تا مدتی با سرپرست اداره خواهد شد تا وزیر پیشنهادی دیگری به مجلس معرفی شود. بیطرف قبل از آنکه وزیر پیشنهادی نیرو شود، کاندیدای بالقوه شهرداری تهران بود و بعد از مشخص شدن شهردار احتمالی تهران، احتمالا به پژوهشگاه نیرو بازخواهد گشت تا شاید مسئولیت دیگری به او پیشنهاد شود.

402

کد خبر: 828433

وب گردی

وب گردی