ربیعی پس از رأی اعتماد: نیازمندان توانمند می شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نابودی فقر را از برنامه های مهم دولت دوازدهم برشمرد و گفت: برخی از افراد جامعه در کسب شغل و درآمد ناتوان هستند بنابراین مهیا کردن معیشت این افراد را در دستور کار خود داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی ربیعی عصر امروز(یکشنبه) پس از اخذ رای اعتماد از مجلس و شرکت در نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران، افزود: برخی از نیازمندان به تدریج امکان توانمندسازی آنها وجود دارد که با کمک مددجویان این مهم را دنبال می کنیم.
او در این رابطه گفت: رئیس جمهوری نیز در نخستین جلسه دولت دوازدهم اعلام کرد که موضوع اشتغال و بیکاری وظیفه همه دستگاههاست.
وزیر تعاون همچنین افزود: افزایش قدرت خرید بازنشستگان را ادامه داده و همچون چهار سال گذشته تلاش خواهیم کرد که میزان مزد بر تورم پیشی گیرد.
ربیعی با تشکر از اعتماد دوباره نمایندگان مجلس برای سکانداری وزارت تعاون، گفت: تلاش می کنم در چهار سال آینده با برنامه هایی که در حوزه اشتغال و رفاه تدوین شده است، رنج و آلام مردم کمتر شود.
او به طرح کارورزی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی اجرا شده که نتایج خوبی نیز داشته است. این طرح اکنون در ترکیه در حال اجراست.
او ادامه داد: با اجرای طرح کارورزی، اقدامی نخواهیم کرد که به تضییع حقوق کارگر منجر شود؛ در این طرح علاوه بر مهارت کاری، بیمه «کارجو» نیز از سوی دولت پرداخت می شود.

ربیعی که به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده بود، امروز با 191 رای موافق، 79 رای مخالف، 15 رای ممتنع و سه رای باطله از مجموع 288 رای به کابینه دولت دوازدهم راه یافت.
او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالان سیاسی و مذهبی بود و پس از آن به کمیته پیگیری شورای انقلاب در بخش صنعت پیوست.
او همزمان از موسسان شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی و مسوول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی تهران بود و از آغاز انقلاب اسلامی به عنوان نماینده کارگران به عضویت شورای عالی کار درآمد.
ربیعی با آغاز جنگ تحمیلی از سال 1359 به سپاه پاسداران پیوست و 60 ماه خدمت در جبهه‌های غرب و مناطق عملیاتی را در کارنامه خود دارد.
دبیر ستاد مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری در دولت از 1379تا 1384، مشاور اجتماعی رییس‌جمهوری از 1376 تا 1384، مسوول اجرایی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مسوول کمیته‌های تبلیغات از 1372 تا 1384، معاون پارلمانی و حقوقی وزارت اطلاعات از 1366 تا 1372، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو شوراهای فرماندهی پایگاه تهران، منطقه 3 کشوری و قرارگاه حمزه سیدالشهدا، مسوول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی تا 1360، عضو موسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر، عضو مسوول و سردبیر روزنامه کاروکارگر و عضو موسس و عضو هیات امنای موسسه آموزش عالی کار از سوابق اجرایی ربیعی در سال های گذشته است.
برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه اشتغال فراگیر با تاکید بر مناطق محروم و روستایی، توانمندسازی، مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقای امنیت شغلی و صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی در جامعه کار و تولید با همکاری شرکای اجتماعی، پایدارسازی صندوق های بازنشستگی، تبدیل بنگاه های اقتصادی وابسته صندوق ها به پیشران اقتصاد ملی، توسعه تعاون، توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار محور برنامه های وی در دولت دوازدهم به شمار می رود.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 828478

وب گردی

وب گردی