"دوحه تابعیت قطری را به صورت رایگان به اسرائیلی‌ها داده است"

روزنامه عکاظ مدعی شد که دوحه تابعیت قطری را به صورت رایگان به اسرائیلی‌ها داده است و دانشگاه‌های خود را به روی دانشجویان اسرائیلی گشوده و بورس‌های تحصیلی بسیاری را به آنها اختصاص داده است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه عکاظ عربستان مدعی شد، دولت دوحه تابعیت قطری را به صورت رایگان به اسرائیلی‌ها داده است و دانشگاه‌های خود را به روی دانشجویان اسرائیلی گشوده و بورس‌های تحصیلی بسیاری را به آنها اختصاص داده و این امکان را به آنها داده است تا به تل آویو برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته سفر کنند.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای در قطر در مصاحبه با عکاظ گفته‌اند که دوحه بورس‌های تحصیلی را به دانشجویان اسرائیلی داده است.

یکی از اعضای هیأت علمی در دانشکده جورج تاون در دوحه گفت: با توجه به کم بودن تعداد دانشجویان، دوحه در تلاش است تا دانشجویان خارجی از جمله اسرائیلی‌ها را با بورس‌های تحصیلی به ارزش ۳۵ هزار دلار برای هر دانشجو جذب کند.

وی افزود، تعدادی از اسرائیلی‌ها ظرف دو سال گذشته از دانشگاه‌های قطر بازدید کردند و همچنین نمایندگانی از مدارس دبیرستان‌های اسرائیل به قطر آمدند و آنها به صورت منظم در کنفرانس‌های سالانه شرکت می‌کنند.

عکاظ گزارش داد که تعداد دانشجویان اسرائیلی در دوحه به حدود ۲۲۰ دانشجو می‌رسد.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 828488

وب گردی

وب گردی