تجهیزات آزمایشگاه‌های لیزر و فتونیک در داخل تولید می شوند

تجهیزات گوناگونی در آزمایشگاه‌های اپتیک، فتونیک و لیزر مورد نیاز هستند که بهره‌مندی کامل از فناوری و دانش علمی روز مهم‌ترین ضرورت ساخت این دستگاه‌هاست و بر همین اساس یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است بخشی از این تجهیزات را مبتنی بر دانش و فناوری بومی تأمین کند.

به گزارش ایسکانیوز، آزمایشگاه‌های لیزر و فتونیک، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای است که ساخت و به‌کارگیری این تجهیزات، بهره‌مندی کامل از فناوری و دانش علمی روز این عرصه را می‌طلبد. بر اساس همین ضرورت یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است طیف قابل توجهی از تجهیزات و ابزارهای این آزمایشگاه‌ها را تولید و روانه‌ی بازار کند.

ساخت قطعات اپتومکانیک مورد نیاز در آزمایشگاه‌های اپتیک، لیزر و فوتونیک مانند اقسام نگه‌دارنده‌ها، میزها و بوردهای اپتیکی، جابه‌جاگرهای دستی و موتوردار و نرم‌افزارهای مرتبط تنها بخشی از تولیدات فناورانه شرکت دانش‌بنیان مه‌فناور است.

اما به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، جک آزمایشگاهی، یکی از محصولات طیف گسترده تجهیزات تولیدی است که برای بالا بردن نرم و آسان چندین قطعه از چیدمان آزمایشگاهی به صورت همزمان مورد استفاده قرار می گیرد.

نگهدارنده عدسی خود مرکز، محصول پرکاربرد دیگری است که فاطمه سلیمی درباره آن می‌گوید:این نگهدارنده دارای سه بازوی نگهدارنده ی مجهر به فنر است و نوع کوچک می تواند عدسی هایی با قطر 3.8 تا 45 میلیمتر و MSCL بزرگ عدسی‌هایی را تا قطر 120 میلیمتر را بدون فشار مازاد بر قطعه نگهداری کند.

این فعال فناور، بردهای صلب آلومنیومی را از محصولات جدید این شرکت برای آزمایشگاه‌ها عنوان می‌کند و می‌افزاید: این صفحاتی برای چیدمان های آزمایشگاهی مناسب هستند و به دلیل ضخامت بالا از استحکام و پایداری بیشتری برخوردارند.

به گفته سلیمی، حجم بالای خرید سالانه تجهیزات آزمایشگاهی در کشور موجب شده است این شرکت‌ فناور علاوه بر تأمین نیاز جدی آزمایشگاه‌های داخلی به این تجهیزات، زمینه اشتغال بخشی از متخصصان و دانشگاهیان را فراهم کند و برای صرفه جویی ارزی و خودکفایی ملی گام بردارد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر: 828532

وب گردی

وب گردی