فروش کتاب به تنهایی در افزایش سرانه مطالعه موثر نیست

عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی فروش کتاب به تنهایی را در افزایش سرانه مطالعه موثر ندانست و گفت: قلم هنرمندانه نویسندگان در انتقال پیام ها و افزایش سرانه مطالعه بسیار موثر است.

به گزارش ایسکانیوز از باغ کتاب، سید مصطفی محقق داماد، عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حاشیه بازدید از باغ کتاب، اظهار کرد: باید برای نوشتن کتاب از افرادی استفاده کرد که قلم هنرمندانه ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: فروش کتاب به تنهایی نمی تواند در افزایش سرانه مطالعه موثر باشد زیرا قلم هنرمندانه نویسندگان و نحوه نگارش مطالب در انتقال پیام ها بسیار موثرند.

محقق داماد با اشاره به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، گفت: باید برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

مولف کتاب «مفهوم اسلامی حقوق بشر دوستانه» در خصوص جذب مخاطبین به کتابخوانی، تصریح کرد: باید در محیط کتابفروشی ها متصدیانی که به موضوع کتاب ها آشنایی دارند حضور داشته باشند تا شهروندان بتوانند از توضیحات و پیشنهادات آن ها استفاده کنند.

محقق داماد امکانات باغ کتاب را غیر قابل انتظار دانست و افزود: این مجموعه قابل تقدیر است. چرا که در کشورهای دیگر چنین مجموعه هایی وجوددارد، ولی در این مقیاس نیستند.

عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین در بازدید از تالار علم کودک، این مرکز را بسیار علمی و مفرح دانست و بیان کرد: باید یک مرکز علمی، تفریحی با امکاناتی مفرح همچون باغ کتاب ویژه سالمندان نیز تهیه شود.

502

کد خبر: 828554

وب گردی

وب گردی