راه اندازی معاونت اقتصادی در دولت موازی کاری است

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق کالا گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا دولت خیلی بهتر می توانست عمل کند و سیاست هایی که اعمال کرد خیلی کارساز نبود و باید روی این موضوع بیشتر دقت کند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد انتصاب نهاوندیان به معاونت اقتصادی رییس جمهور گفت: اگر ما می دانستیم که در چارچوب کدام یک از وظایف روحانی وی را به عنوان معاونت اقتصادی و همچنین آقای نیلی را به عنوان مشاور اقتصادی معرفی کرده اند و چارچوب وطایف شان تعریف شده بود شاید بهتر می شد در این مورد اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: ولی چون چارچوب وظایف آن ها مشخص نیست اظهار نظر کردن پیرامون این موضوع سخت است.

موسوی لارگانی تصریح کرد: اگر این انتصاب در راستای مسائل اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی باشد به نظر موازی کاری است و شاید هم تداخل در وظایف همدیگر باشد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر افزود: اگر دولت وزیر به مجلس معرفی کرد و نمایندگان هم رأی اعتماد دادند شرح وظایفی از طرف قانون و قانون گذار معین شده است و اگر قرار باشد با این معاونت دخالتی در وظایف وزارت اقتصاد صورت بگیرد این کار صحیح نیست .

وی در ادامه با در نظر داشتن معاونت اقتصادی برای رییس جمهور بیان کرد: ولی بحث ماورای وزارت اقتصاد است چون مشکلات اقتصادی در کشور زیاد و رکود حاکم بر کشور است رییس جمهور نهاوندیان را به عنوان معاونت اقتصادی معرفی کرده تا کمکی باشد برای این که مشکلات اقتصادی کشور زود تر مرتفع شود.

موسوی لارگانی در مورد کارهایی که دولت نباید در چهار سال بعد انجام دهد ابراز کرد: دولت یازدهم سیاست هایی که در مسائل اقتصادی داشت خیلی جواب نداد مخصوصا در بحث واردات و قاچاق کالا نتوانست خیلی خوب عمل کند و الان حجم واردات بی رویه باعث شده تا بنگاه های تولیدی با رکود جدی روبرو شوند.

وی با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق کالا گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا دولت خیلی بهتر می توانست عمل کند و سیاست هایی که اعمال کرد خیلی کارساز نبود و باید روی این موضوع بیشتر دقت کند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار داشت: دولت دوازدهم باید روی بحث اشتغال هم جدیت بیشتری به خرج دهد.

303

کد خبر: 828615

وب گردی

وب گردی