ژنوتیپ‌های پرمحصول و سازگار با شرایط کم‌ آبی در اردبیل معرفی می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت:‌ ژنوتیپ‌های پرمحصول و سازگار با شرایط کم‌آبی توسط این مرکز در استان معرفی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کربلائی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل صبح امروز (دوشنبه 30 مردادماه) در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان اظهار داشت: در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان 20 هکتار لاین ذرت بذری، 75 هکتار سویا و 45 هکتار ذرت علوفه‌ای کشت شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به وضعیت بسیار خوب سویا دقت در مراحل داشت آن از لحاظ بیماری‌ها و آفات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سرکشی‌های مداوم برای کنترل بهتر توصیه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت خوب و مناسب مزرعه لاین ذرت بذری بیان کرد: وضعیت محصولات کشت شده در این مزرعه بسیار خوب و مطلوب ارزیابی می‌شود که در راستای انجام به موقع عملیات داشت و کنترل مزارع از لحاظ آفات باید اقدامات لازم انجام شود.

کربلایی خیاوی افزود: در سال‌های اخیر توفیقات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف کشاورزی توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان حاصل شده است و این ایستگاه تحقیقاتی موفق به تولید ارقام جدید در محصولات مختلف شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت:‌ افزایش تولید، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و معرفی ارقام جدید محصولات مختلف زراعی از مهمترین وظایف این ایستگاه است که در این زمینه سالانه اقدامات مختلفی انجام می‌شود.

وی با اشاره به کاهش مصرف سموم و مواد شیمیایی به منظور تولید محصول سالم و معرفی ژنوتیپ‌های پرمحصول و سازگار با شرایط کم‌آبی توسط این ایستگاه تحقیقاتی تصریح کرد:‌ در این زمینه اقدامات و فعالیت‌ها تداوم خواهد یافت.

901

کد خبر: 828616

وب گردی

وب گردی