سفر قریب الوقوع «اردوغان» به اردن

«أمجد العضایلة» سفیر اردن در آنکارا از سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اردن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «دیلی صباح» أمجد العضایلة سفیر اردن در آنکار از دعوت رسمی «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای سفر به «عمان» پایتخت اردن خبر داد.

سفیر اردن در ترکیه درباره سفر یاد شده گفت: امیدوار هستیم این سفر صفحه جدیدی برای ایجاد روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور باز کند که منفعت آن نصیب مردم ترکیه و اردن شود.

العضایله افزود: سفر اردوغان در چارچوب روابط برادرانه و همکاری بین دو کشور و به مناسبت جشن سالروز آغاز روابط دیپلماتیک میان عمان و آنکارا انجام می گیرد.

جمعه گذشته دفتر ریاست جمهوری ترکیه بیانیه ای صادر کرده و اعلام نمود که در خلال سفر اردوغان به اردن، طرفین در رابطه با روابط دو جانبه، راه های گسترش روابط تجاری و افزایش سرمایه گذاری متقابل گفتگو خواهند کرد.

بیانیه اشاره می کند که طرفین درباره تحولات منطقه به ویژه پرونده فلسطین، سوریه و عراق و راه کارهای تقویت امنیت و تحقق صلح در منطقه به گفتگو خواهند نشست.

سفیر اردن نیز روز جمعه در کنفرانس خبری اعلام نمود که مسأله سوریه در صدر رایزنی های دو کشور بوده و پس از آن مبارزه با تروریسم، روند صلح فلسطین، حضور پناهجویان سوری در دو کشور و کمک به عراق برای مبارزه با تروریسم، موضوعات دیگری هستند که به ترتیب اولویت مورد بررسی مقامات عالی رتبه دو کشور مزبور قرار خواهند گرفت.

804

کد خبر: 828619

وب گردی

وب گردی