جان باختن 3 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2015 بر اثر بیماری های ریوی

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از یک مطالعه، حداقل 3 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2015 بر اثر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه و چند صد هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آسم، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، گزارش جدید مؤسسه ملی آمریکا نشان می‌دهد سالانه 4 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به دو بیماری مزمن ریوی آسم و COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه) جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از این مطالعه، حداقل 3 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2015 بر اثر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه، جان خود را از دست داده‌اند.

COPD از جمله مشکلات ریوی است که شامل ورم و برونشیت مزمن ناشی از سیگار کشیدن است؛ گزارش منتشر شده حکایت از مرگ چند صد هزار نفر دیگر در اثر بیماری آسم دارد.

شواهد موجود نشان داده است با وجود اینکه آسم بسیار شایع‌تر است، اما بیماری مزمن انسدادی ریه بسیار مرگبارتر است؛ این در حالیست که هر دوی این بیماری‌ها قابل درمان هستند ولی در افراد مبتلا یا تشخیص داده نمی‌شوند یا اگر تشخیص داده شوند در بسیاری از کشورها تجهیزات کافی برای درمان وجود ندارد.

تئو ووس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «گرچه بسیاری از فاکتورهای پرخطر مرتبط با این بیماری‌ها با اقدامات مقرون به صرفه قابل پیشگیری یا قابل درمان هستند، اما به این بیماری‌ها در مقایسه با بیماری‌های دیگر نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان یا دیابت توجه کمتری می‌شود».

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که سیگار کشیدن و آلودگی هوا عامل اصلی COPD هستند؛ ضمن اینکه علل بیماری آسم کمتر مشخص است اما با تکیه بر شواهد موجود، مواد آلرژی‌زا و سیگار کشیدن از علل اصلی بروز آسم هستند.

دکتر لن هورویتز، متخصص ریه در بیمارستان "Lenox Hill" در شهر نیویورک، خاطر نشان کرد: «آسم را به راحتی می‌توان کنترل کرد».

محققان دریافتند که بیماری COPD در کشورهای هند، لسوتو، نپال و پاپوآ گینه نو بیشترین شیوع را دارد؛ آسم نیز در کشورهای افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، فیجی، لسوتو، پاپوآ گینه نو و سوازیلند به شدت وخیم است.

701

کد خبر: 828625

وب گردی

وب گردی