ایران از برقراری حسن هم جواری با همسایگان استقبال می کند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری حسن هم جواری با همسایگان استقبال می کند تا بیگانگان و عوامل آنها فرصت دخالت در امور منطقه را پیدا نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پس از دیدار با عبدالحسین موسوی رئیس حزب فضیلت عراق در جمع خبرنگاران، گفت: حزب فضیلت عراق سابقه درخشانی در مبارزه با جریان تروریسم داشته و روابط این حزب مانند کلیه احزاب عراق نقش موثری در تشکیل دولت قانونی عراق ایفا کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست وساطتت عربستان از عراق، گفت: در خصوص اینکه بین دوستان عراقی و مسئولین عربستانی چه مواردی بوده اطلاعی ندارم اما آنچه مورد تاکید است حسن همجواری کشورهای منطقه است و اگر کشوری از اصول حسن همجواری تخطی کرده اگر به راه درست بازگردد، جمهوری اسلامی ایران از آن استقبال خواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری حسن هم جواری با همسایگان استقبال می کند تا بیگانگان و عوامل آنها فرصت دخالت در امور منطقه را پیدا نکنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص موضع حزب فضیلت برای برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، اظهار داشت: حزب فضیلت به صراحت مخالفت خود را با این همه پرسی اعلام کرد و دولت قانونی عراق نیز با این همه پرسی مخالف است.

منبع: مهر

302

کد خبر: 828637

وب گردی

وب گردی