تاکید استاندار زنجان بر قرارگیری موضوع تامین آب روستایی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

استاندار زنجان قرارگیری موضوع تامین آب روستایی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و مردم منطقه می توان نسبت به احداث و استقرار مجتمع های آبرسانی جهت تامین آب چندین روستا اقدام نمود تا شاهد کاهش رنج روستائیان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، اسداله درویش امیری استاندار زنجان در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی سال جاری، به موضوع کمبود آب و محدودیت منابع تامین آب در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منابع آب در کشور مشخص است و با محدودیت های جدی مواجه هستیم، باید در زمینه نحوه مصرف و بهره برداری از منابع آبی، توجه و اهتمام جدی داشت.
مقام عالی استان زنجان اساسی ترین منبع تامین آب در کشور را نزولات آسمانی و بارش های فصلی دانست و اظهار کرد: با وجود بهره برداری از آب های زیرزمینی و آب های سطحی که به واسطه احداث سدها، مهار و مورد استفاده قرار می گیرد، با کمبود جدی منابع آب مواجه هستیم.
وی اقدامات انجام شده در کشور و استان در زمینه تامین آب روستاها را قابل تقدیر خواند و با تاکید بر ضرورت استفاده از مشارکت روستائیان و ساکنین منطقه، مشارکت مردم در تامین آب و حفر چاه و قنات را از اقدامات تاریخی مردم روستاها برشمرد و گفت: باید ارائه خدمات آبرسانی به روستاها با مشارکت مردم انجام شود.
استاندار زنجان قرارگیری موضوع تامین آب روستایی در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و مردم منطقه می توان نسبت به احداث و استقرار مجتمع های آبرسانی جهت تامین آب چندین روستا اقدام نمود تا شاهد کاهش رنج روستائیان باشیم.
درویش امیری در ادامه به موضوع بهره مندی روستائیان از خدمات بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده هم‌اکنون 25 درصد روستائیان از خدمات 2 بیمه بصورت همزمان استفاده می کنند و 18 درصد جمعیت استان نیز از همپوشانی بیش از یک بیمه استفاده می کند که این امر برخلاف قوانین و سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در جامعه هرکس باید به حق خود قانع باشد و این امر باید بصورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
وی همچنین با اشاره به پرداخت بخش دیگری از مطالبات کشاورزان استان با همت وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده 100 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان و تولیدکنندگان گندم در استان زنجان پرداخت شده است و بزودی شاهد پرداخت تمامی مطالبات کشاورزان استان خواهیم بود.
مدیرعالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری در آستانه روز صنعت دفاعی، ساخت تجهیزات دفاعی توسط جوانان کشور را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروزه جوانان کشور در سطحی از علم و دانش هستند که می توانند تجهیزات و امکانات نظامی مورد نیاز را در داخل کشور تولید و در اختیار نیروهای دفاعی قرار دهند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: به برکت خون شهداف استقامت ملت، مقاومت آزادگان سرافراز، جوانمردی و جانفشانی جانبازان و به سبب پایمردی ملت بزرگ ایران امروز در سطحی از بهره مندی از تجهیزات دفاعی قرار داریم که هیچ دشمنی جرأت تجاوز به کشور ایران را ندارد.
وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور از نظر ساخت امکانات دفاعی با دوران قبل از پیروزی انقلاب و حتی ابتدای سال های پس از پیروزی انقلاب نیز قابل مقایسه نیست، افزود: در زمینه بهره مندی از دانش بومی در ساخت و تولید تجهیزات دفاعی نهایت استفاده را کرده ایم و در دولت یازدهم نیز برای تامین منابع مالی ساخت تجهیزات، نسبت به گذشته حمایت های جدی تری صورت گرفته است.
درویش امیری تصریح داشت: با حمایت های ویژه مقام معظم رهبری و دولت و رئیس جمهوری، شاهد شکوفایی در بخش های مختلف تجهیزات نظامی و دفاعی زمینی، هوایی ودریایی هستیم.
استاندار زنجان در این جلسه ضمن تقدیر از رئیس مجلس و تمامی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل رای به وزرای پیشنهادی دولت، اظهار کرد: با کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی، امروز اولین جلسه دولت دوازدهم پس از استقرار ، تشکیل شد و در میان این وزرا، امیرحاتمی وزیر دفاع و نیروهای مسلح، با کسب بالاترین رای اعتماد از مجلس، افتخار استان زنجان است.

901

کد خبر: 828708

وب گردی

وب گردی