انحلال  کمیته مشورتی تغییرات آب و هوایی در امریکا

دولت ترامپ یک کمیته مشورتی را که موظف به ارزیابی و تحلیل داده‌های تغییرات آب و هوایی است، منحل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت، دولت آمریکا در اقدامی که سیاست‌های آن را در خصوص محیط زیست بیش از پیش روشن می‌کند، کمیته‌ مشورتی درباره‌ تغییرات آب و هوایی را منحل کرد. این کمیته بخشی از گروه «ارزیابی ملی آب و هوایی» آمریکاست که وظیفه کمک به مقامات این کشور برای تحلیل اطلاعات مربوط به تغییرات آب و هوایی و جا دادن آن در برنامه‌های بلندمدت کشور را بر عهده دارد. مجوز این کمیته، که 15 عضو دارد، روز یکشنبه آتی منقضی می‌شود و پس از آن تمدید نخواهد شد.

گزارش کمیته ارزیابی آب و هوایی ملی آمریکا قرار بود هر 4 سال یکبار منتشر شود ولی از سال 1990 تاکنون این گزارش فقط 3 مرتبه منتشر شده است. این کمیته، که متشکل از دانشگاهیان و برخی مقامات است، وظیفه دارد اطلاعات تحلیلی را به شکل پیشنهاد و راهنمایی‌های ملموس در اختیار مسئولان قرار دهد.

نتایج ارزیابی‌های این کمیته باید در سال 2018 منتشر شود، اما یک سند -که قرار است بخش مهمی از این ارزیابی باشد- در حال حاضر از سوی دولت ترامپ بررسی می‌شود.

در این گزارش،که با عنوان «گزارش ویژه علم آب و هوایی» شناخته می‌شود، فعالیت‌های انسان‌ها ، عامل بیش از نیمی از پدیده های افزایش دمای سیاره زمین در 4 دهه‌ اخیر معرفی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 828712

وب گردی

وب گردی