سلطانی‌فر: در بحث تعداد فدراسیون‌ها باید تجدید نظر ‏کنیم/ در مقابله با فساد، پای کار هستم

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های جدید خود در دولت دوازدهم بر بحث تجدید نظر در تعداد فدراسیون‌های ورزشی تأکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صدوسی‌ونهمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان به ریاست مسعود سلطانی‌فر برگزار شد. وزیر ورزش و جوانان در ابتدای جلسه با اشاره به رأی اعتماد بالای نمایندگان مجلس گفت: خدا را شکر با اعتماد و اطمینان مردم به دولت در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی و متعاقب آن رأی خوبی که نمایندگان مردم به کابینه دادند، دولت دوازدهم با قوت و قدرت کار خود را آغاز کرد.

وزیر ورزش با تأکید بر فضای تعامل و کارشناسی مجلس ظرف 10 روز گذشته و حضور در کمیسیون‌ها خاطرنشان کرد: فضای مجلس دلسوزانه، کارشناسی، آزاد و توأم با اخلاق‌مداری بود و این همراهی کم‌نظیر مجلس و دولت آینده خوبی را برای ما در جهت حل ‏مشکلات تداعی می‌کند و سیر پیشرفت کشور با این تعامل سرعت بیشتری می‌گیرد. رأی بالای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیام مهمی دارد و قطعاً مسئولیت وزارتخانه و دولت را در قبال مردم و مطالبات آنها دو چندان می‌کند.

سلطانی‌فر به بیان مهم‌ترین برنامه‌های خود در دوره جدید وزارت اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری همه دوستان در 9 ماه گذشته، آرامش خوبی بر ورزش کشور حاکم بوده است و این رویه به‌عنوان یک اصل برای همه مدیران و بخش‌های وزارتخانه ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تغییرات اساسی در بنیان‌ها، ساختارها، فرآیندهای کاری به منظور سرعت در اجرای کار مردم و حل کردن مشکلات مراجعان ‏و تکریم ارباب رجوع پرداخت و گفت: بوروکراسی و حجم مکاتبات اداری سنگین و پرحجم بین بخش‌ها بایستی کم شود و تلاش کنید ضریب بهره‌وری را بالا ببریم و ‏کارایی وزارتخانه را افزایش دهیم.‏

سلطانی‌فر فعال شدن اقتصاد مرتبط با ورزش و جوانان و بحث خصوصی‌سازی، ایجاد ‏اشتغال و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ‏خود بر شمرد و افزود: راه‌اندازی تشکیلات جدیدی تحت عنوان مرکز اقتصاد ورزش، توسعه و سرمایه‌گذاری در وزارت ورزش و جوانان و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش داخلی و خارجی به بهترین شکل ‏ممکن از جمله برنامه‌های راهبردی من خواهد بود.

‏وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عدم تفکیک حوزه جوانان از وزارتخانه گفت: با توجه به رویکرد مجلس، حوزه جوانان از ورزش جدا نخواهد شد ‏و همه معاونت‌ها و ادارت کل استانی در قبال برنامه‌های جوانان مسئولیت دارند و بایستی پیش‌بینی کار ویژه‌ای را برای آنها داشته باشیم.

وی رسیدن به پنج هزار سمن، افزایش دفاتر مشاوره ازدواج و ایجاد چهار هزار و پانصد خانه ‏ورزش روستایی را از جمله اهداف مهم وزارتخانه در دوره جدید ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از ملاک‌های اصلی ارزیابی من از کار مدیران، برنامه‌های آنها در حوزه جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان مقابله با فساد تحت عنوان صیانت از اصول اخلاقی، انسانی و حرفه‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: در موضوع مقابله با فساد خود من پای کار هستم و تلاش می‌کنم این موضوع هر چه سریع‌تر تا یک ماه آینده با ساز و کاری معین، عملیاتی شود و به زودی سامانه‌ای برای با ارتباط مردم و گرفتن گزارش در این مورد در سطح وزارتخانه ایجاد می‌کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: صیانت حرفه‌ای و اخلاقی شامل تمام موارد از ساخت و ساز تا انتصاب و مدیریت بخش‌ها، استادیوم‌ها، اردوها، تماشاگران و حتی لیدرها و رفتار کادرفنی و تمام افراد دخیل در ورزش خواهد شد.

وی ساماندهی امور فدراسیون‌ها و ادارت کل استان‌ها را نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم خود عنوان کرد و گفت: انتظارم از فدراسیون‌ها خیلی بیشتر از اینهاست. به ویژه در حساب و کتاب و هزینه کردن اعتبارات دولت، اعزام‌ها، ‏اردوها و... تمام مسائل فدراسیون‌ها بایستی قانونمند باشد و رئیس فدراسیون تحت هر عنوان پاسخگوی تمام موارد مربوط به فدراسیون خود در مقابل رسانه‌ها و مردم و مسئولان خواهد بود و هیچکس اجازه حیف و میل اموال مردم و دولت را ندارد.

وزیر ورزش و جوانان از معاون قهرمانی خواست جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی به طور منظم برگزار شود و تمامی نیازهای فدراسیون‌ها و نظارت و ارزیابی ‏برنامه‌های آنها مد نظر باشد و اقدامات لازم صورت گیرد و تأکید کرد: رؤسای فدراسیون‌ها بایستی مطابق برنامه پاسخگو باشند و اهداف ورزش کشور برای بازی‌های آسیایی اندونزی و المپیک توکیو به طور مداوم لحاظ شود.

سلطانی‌فر تحول در مدیریت ستادی و استانی و فدراسیون‌ها را به عنوان برنامه دولت ذکر کرد و گفت: میانگین سن مدیران ورزش ایران را بین هشت تا 10 سال جوان‌تر می‌کنیم. هدف من کادرسازی برای 10 سال آینده ورزش کشور است. اولویت وزارت ورزش و جوانان ایجاد یک فضای جدید و شاداب در مدیریت ورزش ایران است و معتقدم در داخل وزارتخانه نیروهای خوبی هستند ‏و نیاز به توجه و فرصت دارند.

وی ادامه داد: ‏استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی را به‌عنوان یکی از تأکیدات رئیس جمهور بر شمرد و گفت: در استان‌ها، مدیران کل زن را منصوب می‌کنیم، چرا که بانوان شایستگی لازم را دارند و حاکمیت مردسالارانه مدیریتی باید تمام شود.‏

‏وزیر ورزش و جوانان استفاده از مدیران بومی، اقوام و اهل تسنن را نیز مورد تأکید و تأیید قرار داد و افزود: این انتخاب‌ها ارتباط را با مردم بهتر می‌کند و این موضوع یک سیاست جدی است.‏

سلطانی‌فر در مورد سیاست‌های جدید خود برای بخش ورزش همگانی گفت: در این بخش دنبال کارهای جدی‌تری باشید و بایستی از کارهای نمایشی پرهیز شود. برنامه ما این است از ظرفیت دستگاه‌های دیگر نظیر شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مرکز نظامی و انتظامی و دیگر ارگان‌ها در قالب شورای عالی ورزش استفاده ‏کنیم و بهره‌برداری‌ها را برای توسعه سلامت مردم به اشتراک ‏بگذاریم.

وی به تعدد فدراسیون‌های ورزشی هم اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث تعداد فدراسیون‌ها باید تجدید نظر ‏کنیم. برخی بخش‌ها نیازی به سطح مدیریتی فدراسیونی ندارد و الان شاهد هستیم بیشتر اعتبارات دولت برای برخی فدراسیون‌ها صرف حقوق و مزایای کارکنان می‌شود.‏

وزیر ورزش و جوانان به هیئت‌های ورزشی کشور هم پرداخت و گفت: ارزیابی و بررسی بودجه و مدیریت هیئت‌های ورزشی سراسر کشور و تعامل آنها با ادارت کل استان‌ها، فدراسیون‌ها و سایر نهادها استانی در دستور کار خواهد بود.

604

کد خبر: 828831

وب گردی

وب گردی