وزیر به تنهایی نمی تواند معجزه کند/بازشدن گره اقتصاد به دست تیم اقتصادی دولت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه وزیر به تنهایی نمی تواند در اقتصاد معجزه کند گفت:تعدیل نرخ ارز باید در اولویت قرار بگیرد.

عباس آرگون عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اولویت هایی که باید وزیر صنعت دولت دوازدهم به آن توجه کند ،گفت:برخی از مشکلات اقتصاد فقط به دست یک وزارتخانه حل نمی شود و نیازمند مشارکت و همراهی همه سازمان ها و نهاد ها است.
او تصریح کرد:نرخ ارز در سال های اخیر تجار و بازرگانان را مشکلات بسیاری مواجه کرده است که باید در اولویت قرار گیرد ضمن این که با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به صادرات باید کالاهایی که تولید آنها دارای مزیت است درکشور تولید و صادر شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به نرخ تورم ،نرخ ارز نیز سالانه باید تعدیل شود در غیر این صورت کالاهای تولید داخلی امکان رقابت در بازارهای جهانی را از دست می دهند.
آرگون تصریح کرد :موضوع دیگر جذب سرمایه گذاری در کشور است که متاسفانه در سال های اخیر جذب سرمایه منفی بوده است و باید این موضوع در اولویت قرار گیرد ضمن این که باید سرمایه های جدید به سمت بخش تولید هدایت شود تا منجر به رونق تولید و اشتغال زایی شود .
او معتقد است که تولید هر کالایی در کشور صرفه اقتصادی ندارد بلکه باید کالاهایی تولید شوند که در آن دارای مزیت باشیم .ضمن این که باید از ظرفیت های موجود حداکثر بهره را برد و در این شرایط از ایجاد ظرفیت های جدید اجتناب کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تفکیک وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت گفت:باید به جای تفکیک وزاتخانه ها ،ادغام به صورت کامل انجام شود به این معنی که با ادغام صحیح و کامل شاهد کوچک و چابک سازی دولت باشیم و دولت باید تنها به نظارت بپردازد.
به گفته این فعال اقتصادی بااعتماد به بخش خصوصی و محکم شدن جای پای این بخش در اقتصاد شاهد افزایش درآمدزایی برای دولت خواهیم بود.
او در ادامه صحبت های خود استراتژی صنعتی را یکی از نیازهای اصلی اقتصاد عنوان کرد و گفت:در سال های تحریم برخی از صنایع ما نوسازی نشدند که در این شرایط باید به آن توجه ویژه شود.
آرگون با تاکید بر اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد ،گفت:باید از شعار زدگی پرهیز کرد و با یک برنامه عملیاتی و اجرایی مناسب در این مسیر قدم برداشت.ضمن این که فقط وزیر به تنهایی نمی تواند معجزه کند و باید تیم اقتصادی دولت با همکاری یکدیگر به حل مشکلات بپردازند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عضویت در سازمان تجارت جهانی و نیز مبارزه با فساد را از دیگر اولویت هایی عنوان کرد که باید به آن توجه شود.

400

کد خبر: 828961

وب گردی

وب گردی