تدابیر ستاد تنظیم بازار برای گوشت/نگران عید قربان نباشید

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به تدابیر ستاد تنظیم بازار برای گوشت گفت :برای جبران کمبود گوشت واردات افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اصغر ملکی رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت گوشت در بازار گفت :در دو هفته اخیر قیمت گوشت تغییری نکرده و ثابت مانده است و با این روند پیش بینی می شود قیمت گوشت کاهش بیابد.
او افزود:یکی از دلایل ثبات قیمت گوشت نزدیک شدن به عید قربان و افزایش عرضه دام است .همچنین ورود گوشت های وارداتی به بازار موجب کاهش تنش در بازار گوشت و جبران کمبودها شده است.
ملکی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار گفت :در این جلسه دلایل کمبود و گرانی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که سقف واردات گوشت افزایش یابد و گوشت های وارداتی به استان های همجوار که با کمبود مواجه هستند عرضه شود.
رییس اتحادیه فروسندگان گوشت گوسفندی با تاکید براینکه گوشت های وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین به فروش میرسد گفت:هر کیلو شقه وارداتی به قیمت ۳۳ هزار تومان و هر کیلو ران پاک شده بسته بندی به قیمت ۴۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.
او تصریح کرد:هر کیلوشقه بدون دنبه گوشت داخلی نیز به قیمت ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان عرضه می شود.
ملکی با اشاره به آماده سازی ۲۲ منطقه برای فروش دام زنده در عید قربان گفت:قیمت دام زنده تا روز گذشته که بازار رصد شد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود و پیش بینی می شود تا عید قربان قیمت ها نوسان زیادی نداشته باشد.
او تاکید کرد:فروش و ذبح دام در مناطقی غیر از این مناطق مشخص شده ممنوع است و با افراد خاطی برخورد می شود.

400

کد خبر: 829011

وب گردی

وب گردی