برگزاری سمینار تخصصی معماری و طراحی شهری زمینه گرا

سمینار تخصصی معماری و طراحی شهری زمینه گرا در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار و طی آن  از  برترین نماهای ساختمانی منطقه 11 تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز سمینار تخصصی معماری و طراحی شهری زمینه گرا با حضور نصراله آبادیان شهردار منطقه 11، سهیلا صادق زاده مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

نصراله آبادیان با بیان این که در سال 93 شیوه نامه کمیته نما طراحی و ابلاغ شد که اولین گام شهرداری تهران در حوزه طراحی شهری بود؛ گفت: ممکن است به لحاظ زیباشناختی مکانی زیبا باشد اما از لحاظ کارکردی نامناسب بوده و آسیب های اجتماعی به همراه داشته باشد. این یکی از موضوعاتی است که در کمیته های نما ارزیابی شده و مد نظر قرار می گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از گام هایی که برای بهبود سیما و منظر شهری در منطقه 11 برداشته شد پیرایش شهری و حذف زوائد بصری از نماهای شهری است که در همین راستا میدان انقلاب پیرایش شد و میدان وحدت اسلامی در دست پیرایش و حذف زوائد بصری قرار دارد.

آبادیان همچنین حفظ هویت تاریخی منطقه 11 را یک ضرورت دانست و اظهار داشت : 4 کیلومتر از حصار ناصری شهر تهران در منطقه 11 قرار دارد و این منطقه از ظرفیت های اصلی شهر تهران در حوزه گردشگری شمرده می شود.

وی همچنین تأکید کرد: حفظ و حراست از بناهای تاریخی از دغدغه های اصلی شهروندان تهران و مدیریت شهری است.

سهیلا صادق زاده مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهر تهران نیز در ارتباط با کمیته نما گفت: هدف از تشکیل کمیته های نما صرفا بحث زیبایی نبوده است بلکه ایجاد فرآیندی بود که در آن به جای یک نفر طیفی از افراد درباره نمای ساختمان ها تصمیم گیری کنند؛ طیفی که هم افراد آکادمیک و دانشگاهی و هم افراد اجرایی در حوزه نظارتی را در بر می گیرد.

صادق زاده همچنین افزود: کمیته نمای منطقه 11 جزء بهترین کمیته های نمای شهر تهران بوده است.

گفتنی است در ادامه سمینار پنل تخصصی طراحی شهری زمینه گرا با حضور اساتید دانشگاه برگزار شد و در پایان این سمینار نیز از طراحان سه نمای برگزیده ساختمانی که توسط کمیته نما برگزیده شده بودند؛ تقدیر شد.

700

کد خبر: 829045

وب گردی

وب گردی