در مواجهه با کره شمالی از روش‌های دیپلماتیک استفاده شود

دریادار هری هریس بر استفاده از روش‌های دیپلماتیک در مواجهه با تهدیدات کره شمالی تاکید کرد. وی به منظور نظارت بر رزمایش مشترک با کره جنوبی، در این کشور حضور دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار "هری هریس" فرمانده نیروهای اقیانوس آرام آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد: بسیار مهم است که در مواجهه با تهدیدات موشکی کره شمالی به جای اقداماتی که پیونگ یانگ را تحریک به حملات پیش دستانه می‌کند، از روش‌های دیپلماتیک استفاده شود.

هریس در کره جنوبی به همراه مقامات نظامی این کشور، رزمایش مشترک را رصد می‌کند. وی در پایگاه هوایی آمریکا در نزدیکی سئول به خبرنگاران گفت: ما در مقابل چالش‌هایی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به وجود می‌آورد، بر روی راهکارهای دیپلماتیک کار می‌کنیم. نکته بسیار مهم استفاده از دیپلماسی در پاسخ به تهدیدات پیونگ یانگ است.

این مقام آمریکایی افزود: برنامه توقف عملیات ناوگان دریایی آمریکا در سطح جهان بر توانایی نظامی این کشور برای دفاع از کره جنوبی تاثیر نخواهد گذاشت.

شایان ذکر است پس از برخورد ناو آمریکایی با یک نفت‌کش در شرق سنگاپور، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد تمامی عملیات‌های دریایی این کشور در سراسر جهان متوقف می‌شود.

واشنگتن و سئول رزمایش نظامی ده روزه خود را از دیروز آغاز کردند. این دو کشور معتقدند این رزمایش به منظور افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره انجام نمی‌شود، بلکه ماهیت این رزمایش دفاعی است. هزاران نظامی از دو کشور در این رزمایش مشترک شرکت دارند.

کد خبر: 829083

وب گردی

وب گردی